تخریب محیط زیست علاوه بر آسیب طبیعت موجب آسیب بخش های مختلف جامعه خواهد شد و در برخی مواقع جبران این آسیب ها غیر ممکن خواهد بود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در جمع نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و فعالان صنعتی استان به تدوین آیین نامه زیست محیطی فعالیت معدنی اشاره کرد و گفت : با تدوین این آیین نامه فعالیت های معدنی چارچوب مشخصی پیدا خواهدو خیلی از مشکلات پیش رو مرتفع خواهد شد.

ابتکار افزود: باید برای پیشبرد برنامه های زیست محیطی از نظرات فعالان عرصه محیط زیست بهره گرفت که در این زمینه دولت یازدهم اقدامات خوبی انجام داده است .

وی ادامه داد : در دنیای امروز دانش بشری نیز رأی به تعامل با محیط زیست داده و بر همین اساس تمامی شاخص‌های توسعه پایدار با در نظر گرفتن محیط زیست تدوین و تببین می‌شود .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از همسو شدن اقتصاد و محیط زیست خبر داد و افزود: حساسیت ها به محیط زیست در دنیای امروز زیاد شده به طوری که امروزه همراهی اقتصاد با محیط زیست سبب شده بیشترین فعالیت زیست محیطی توسط بخش اقتصادی انجام ‌شود.

ابتکار با اشاره به رعایت ملاحظات زیست محیطی از سوی صاحبان صنعت تاکید کرد: رعایت مسائل زیست محیطی امروزه برای صاحبان اقتصادی، صرفه اقتصادی هم دارد.

وی با اشاره به جدی بودن آسیب های وارد شده به محیط زیست گفت : تخریب محیط زیست علاوه بر آسیب طبیعت موجب آسیب بخش های مختلف جامعه خواهد شد و در برخی مواقع جبران این آسیب ها غیر ممکن خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گرم شدن زمین اشاره و تصریح کرد : در ابتدا موضوع افزایش دمای زمین تا مدت‌ها به صورت فرضیه مطرح بود و مطالعات دانشمندان این حقیقت را به جهانیان ثابت کرد و هشدارهای لازم همواره در این زمینه داده می شود.

ابتکار با بیان اینکه دولت برای سازمانهای مردم نهاد برنامه ویژه ای دارد افزود: فعالیت های زیست محیطی این سازمانها نوعی جلب مشارکت محسوب می شود و باید این مشارکت منجر به جلب مشارکت همگانی شود.

وی به همکاری مراکز علمی با سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و یاد آور شد:یکی از برنامه های جدی سازمان حفاظت محیط زیست تعامل و همکاری با مراکز علمی است و در تلاش هستیم تا تمامی برنامه های سازمان بر مبنای دانایی و پژوهش تحقق یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به فراخوان واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در سال 93 ادامه داد:واحدهای صنعتی و خدماتی سبز می توانند با مراجعه به سایت سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام نموده و نسبت به تکمیل و ارسال درخواست خود اقدام نمایند.

وی گفت: انتخاب صنایع سبز نوعی مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی را می‌رساند که به معنی اعتباربخشی است.

ابتکار از نهایی شدن صندوق ملی محیط زیست خبر داد و گفت: نهایی شدن این طرح می‌تواند در ارائه تسهیلات فعالیت‌های زیست محیطی موثر واقع شود.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه زیست محیطی فعالیت های معدنی خاطر نشان کرد : با تدوین این آیین نامه فعالیت های معدنی چارچوب مشخصی پیدا خواهدو خیلی از مشکلات پیش رو مرتفع خواهد و انتظار داریم این آیین نامه جدی گرفته شود

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: آسیب ، زیست ، محیطی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.