دکتر علی جنتی گفت: در حوزه تبلیغات پزشکی، آنچه از طریق ماهواره ها شاهدش هستیم، سلامت عموم جامعه را تهدید می کند که این نیازمند اجرایی شدن قانون تبلیغات است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم نامه جامع فرهنگ سلامت بین وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه‌ای برای قانون تبلیغات، از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهیه و تنظیم شده که به مجلس ارائه می‌گردد و اگر به تصویب برسد، به زودی شاهد این خواهیم بود که جلوی انواع آگهی‌های کذب و مضر گرفته شود.

دکتر جنتی در ادامه گفت: برای ارتقاء سلامت جامعه باید از تمام ابزارها از قبیل مطبوعات، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و... استفاده کرد و نیاز امروز جامعه، اختصاص صفحات قابل توجهی از روزنامه‌ها و نشریات به مقوله سلامت است. ضمن اینکه در حوزه سینما و هنرهای نمایشی نیاز به کمک وزارت بهداشت برای پیشنهاد سوژه‌های مناسب جهت ساخت فیلم با هدف پیشبرد اهداف حوزه سلامت و ارتقاء فرهنگ و سلامت جامعه داریم.

وی در پایان گفت:  2 تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و وزارت ارشاد در حوزه کتابخوانی و حمایت از ناشران و نویسندگان و مترجمان حوزه سلامت به امضا رسیده که البته نیاز به تبیین بیشتر جزئیات این تفاهم نامه‌ها است، ضمن اینکه طرفین باید خود را متعهد به اجرای مفاد این تفاهم نامه‌ها بدانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
علیرضا
۱۰:۳۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
لطفا راجع به تبلیغات ماهواره ای بیشتر فرهنگ سازی کنید چون من حداقل در خانواده خودم شاهد ترویج این نوع تبلیغات و استفاده از این نوع داروها بوده ام که اثرات مخربی رو به دنبال داره.
آخرین اخبار