معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری استان گفت: ما در همه زمینه‌ها آمادگی داریم تا با کشور چک ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،«سعید شبستری خیابانی» در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت جمهوری چک در تهران افزود: جمهوری چک در برخی زمینه‌های صنعتی از جمله خودروسازی و کریستال پیشرفت‌های خوبی داشته است و اکثر خانواده‌های ایرانی نیز از کریستال چک در خانه‌هایشان استفاده می‌کنند.

وی همچنین به صنعت گردشگری، خودرو، قطعه‌سازی و فولاد و شیشه‌سازی در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: این استان در این زمینه‌ها در ایران قطب به حساب می‌آید و آمادگی داریم تا در این زمینه‌ها همکاری و سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به وجود شهرک سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز اشاره کرد و گفت: ما از سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان کشور چک در تبریز و ایران استقبال می‌کنیم.

شبستری با بیان اینکه تحریم جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت باعث نشده تا ما از پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی عقب بمانیم و علی رغم تحریم، کشور ما در بسیاری از زمینه‌ها به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارآذربایجان‌شرقی، اظهار امیدواری کرد این سفر جنبه تشریفاتی نداشته و بیشتر جنبه عملیاتی به خود بگیرد تا بتوانیم مناسبات دو کشور و بخصوص استان آذربایجان‌شرقی با جمهوری چک را افزایش دهیم.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا
برچسب ها: تبریز ، گردشگری ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.