نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با انتقاد از عدم اتمام پروژه بهسازی جاده اهر تبریز در طی 25 سال اظهار داشت: این جاده مواصلاتی که به جاده مرگ لقب گرفته سالانه 147 کشته می‌گیرد.

عباس فلاحی‌باباجان نماینده اهر و هریس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آمار بالای تصادفات در جاده مواصلاتی اهر تبریز اظهار داشت: پروژه بهسازی این جاده از 20 سال پیش آغاز شده و علی رغم این که این جاده از پربارترین و پرترافیک‌ترین جاده‌های آذربایجان شرقی است که در این استان به جاده مرگ لقب گرفته است هنوز به اتمام نرسیده است.   
 
وی با بیان این که این جاده 147 کشته می‌گیرد، ادامه داد: این جاده روزانه 25 هزار بار ترافیکی دارد و معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان نیز به پرکشته‌ترین جاده تبدیل می‌شود.   
 
نماینده مردم اهر و هریس یادآور شد: دو هفته گذشته براثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک تریلی تعداد زیادی از هموطنان ما زخمی، کشته و یا در حال حاضر در کما به سر می‌برند و سه چهار روز گذشته نیز بر اثر یک سانحه رانندگی دیگر 5 نفر از هموطنانمان در آتش سوختند اما علی‌رغم این اتفاقات هنوز عظمی جدی در میان مسئولین برای اتمام این جاده وجود ندارد.   
 
فلاحی‌باباجان تصریح کرد: با توجه به این اتفاقات مردم بارها اصرار داشتند با تجمع در مقابل مجلس نگرانی خود را به گوش مسئولین امر برسانند که با توجه به درخواست‌های بنده و دیگر مسئولین مانع از این کار شدیم و نهایتا در جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه 26 آبان طی تذکر بنده در صحن علنی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت به کمیسیون عمران ماموریت داد تا اتمام این پروژه را هر چه سریعتر از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری کند.   
 
عضو کمیسیون عمران ادامه داد: متاسفانه از 16 میلیارد تومان اعتباری که از محل ماده 180 برای اتمام این جاده پیش‌بینی شده هنوز ریالی به ما واگذار نشده و این در حالی است که با آمدن اولین برف در آذربایجان شرقی فصل کاری در این استان نیزبه اتمام می‌رسد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار