کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام روزهای دوم و سوم آذر با حضور اندیشمندان ۸۳ کشور دنیا در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت الله اراکی درباره ی"کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" گفت: کنگره جریانهای افراطی و تکفیری یک رویداد علمی و فکری بی سابقه است  و این برای اولین بار است که این چنین کنگره ای در سطح جهان اسلام در قم برگزار خواهد شد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ریيس کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام در دیدار با جمعی از علمای اندونزی گفت: باید جلوی افراطی‌گری را در تمام مذاهب اسلامی بگیریم، چرا که این مسئله به اختلافات و جنگ‌های داخلی در جهان اسلام دامن می‌زند.
وي درادامه با تأکید بر این که بر همه علمای اسلام لازم است تا جلوی افراطی‌گری را بگیرند، تصریح کرد: باید افراد نادان را توجیه کرد تا رشته اتحاد امت اسلام مستحکم شود.

رئیس ستاد اجرای کنگره جهانی گفت: این کنگره در روز های دوم و سوم آذر با حضور اندیشمندان، علماء و مفتیان بیش از ۸۳ کشور دنیا در قم برگزار می شود و هدف غائی و نهایی آن اجماع جهانی علیه تکفیر است؛ زیرا جریان های تکفیری جزء اسلام نیستند و هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

در این کنگره حدود ۳۰۰ مهمان خارجی و ۲۰۰ مهمان شیعه داخلی و ۱۰۰ مهمان اهل سنت داخلی حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: در این کنگره  شامل ۴ است که کمیسیون تبار شناسی جریان های تکفیری، کمیسیون عقاید جریان های تکفیری، کمیسیون سیاست های جریان های تکفیری و کمیسیون راههای مقابله و برون رفت از شرایط کنونی از این قبیل هستند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قم ، نخستین ، کنگره ، جهانی ، تکفیری ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.