رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: به روز کردن دانش کشاورزان کیفیت محصولات را ارتقا می‌دهد.

محمد تاج‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار کرد: استفاده از روش‌های سنتی در تولید محصولات کشاروزی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز کشاورزان باشد.
وی تأکید کرد: در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید تمهیدات لازم به منظور به روز کردن دانش کشاورزان را ایجاد کنند و با به روز کردن اطلاعات کشاورزان محصولات کشاورزی را هر روز با کیفیت‌تر به بازار عرضه کنند.
تاج‌الدینی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان بخش کشاورزی در این زمینه می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر نزدیک سازد.
وی با تأکید بر اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی در راستای ارائه آموزش‌های نوین کشاورزی به کشاورزان خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش‌ها در راستای تولید محصولات با کیفیت‌ و مرغوب تأثیرگذار بوده‌ و علاوه بر آن کشاورزان را با روش‌های نوین در بخش کشاورزی آشنا می‌سازیم.
وی گفت: آشنایی کشاورزان با انواع بیماری‌ها،‌ چگونگی استفاده سموم و کنترل مزارع به منظور جلوگیری از آفت‌ها از مهم‌ترین عواملی است که کشاورزان باید به آن آگاهی کامل داشته باشند تا از آسیب‌های جدی به مزارع جلوگیری شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ افزود: در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر از ابتدای سال جاری تاکنون 60 دوره آموزشی کشاورزی برای کشاورزان این منطقه برگزار شده است.
وی این دوره‌ها را در زمینه زراعت، طیور و آبزیان، باغبانی و دامپروری عنوان کرد.
تاج‌الدینی با اشاره به این که در این دوره‌ها 3 هزار نفر روز از مطالب آموزشی بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: در پایان این دوره‌ها گواهینامه برای کشاورزان صادر شده است.
این مسئول با اشاره به این که شهرستان ساوجبلاغ دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی است، افزود: مسئولان باید توجه بیشتری را به بخش کشاورزی در این منطقه داشته باشند.
وی ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ در زمینه تولید میوه، گل‌های شاخه بریده و توت فرنگی خارج فصل، رتبه برتر در استان‌های البرز و تهران را دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.