شرقی گفت: علوم و فنون دریایی نیازمند نقشه راه و سندی جامع است.

شرقی دبیر اتحادیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تدوین سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور درحوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی یکی از دستاوردهای اتحادیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی است.

وی افزود: شکی نیست که توسعه علمی کشور، در گرو برنامه‌ریزی دقیق برای هر یک از حوزه‌های علمی است و علوم و فنون دریایی و اقیانوسی نیز با توجه به جایگاه دریا در اقتصاد و امنیت جوامع از این امر مستثنی نیست،‌ به بیان دیگر پیش نیاز مباحث پژوهش‌های حوزه راهبردی علوم و فنون دریایی و اقیانوسی به ثروت ملی، تدوین یک برنامه ملی و دقیق و جامع است. 

شرقی تصریح کرد: علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، نیازمند داشتن یک نقشه راه و سندی جامع برای گسترش بر پایه نیازها و الزامات جامعه است و سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی به مثابه نقشه‌ راه برای رسیدن به اهداف دریایی و ملی عمل خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه با همکاری در تدوین سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم وفنون دریایی و اقیانوسی گامی بزرگ در جهت پیشرفت کشور در این حوزه، از علم برداشته است.



انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.