رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی دریایی ارتش در حاشیه آیین تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: هر روز که از حضور عقیدتی- سیاسی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، ضرورت وجودی این نهاد بر همگان آشکارتر می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: آنچه که ما در سالروز تأسیس سازمان عقیدتی- سیاسی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) می‌بینیم، دورنمایی است که آن بزرگ‌مرد ضرورت ایجاد یک نهاد فرهنگی و سیاسی در ارتش را آشکار ساخت.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روشندل ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی- سیاسی افزود: در نیروی دریایی ارتش بواسطه مأموریت‌هایی که طی سال‌های اخیر به این نیروی راهبردی محول شده است و حضور ناوگروه های آن در آب‌های آزاد و بین‌المللی، عقیدتی- سیاسی این نیرو هم جلوه دیگری به خود گرفته و باعث شده تا این اداره ضمن اجرای همه مأموریت‌هایی که مشابه آن در سایر ادارات انجام می‌شود با همراهی در مأموریت‌های اعزام به آب‌های آزاد حضوری تأثیرگذار در این سفرها داشته باشد و گام‌های مضاعفی در مسیر پیشبرد اهداف نهاد مقدس عقیدتی- سیاسی بردارد.
 
وی خاطر نشان کرد: امید داریم که طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در این سفرهای دریایی به ویژه در سفرهایی که برای طی دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده است، اقدامات مؤثری در راستای ارتقاء بیش از پیش سطح فرهنگ کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش انجام دهیم.
 
رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی دریایی ارتش به نمونه‌هایی از برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده توسط این اداره برای امور فرهنگی – تبلیغی ناوگروه‌ها اشاره کرد و گفت: عقیدتی- سیاسی نیروی دریایی در قالب طرح جامع فرهنگی برنامه‌های کاربردی مؤثری از جمله گردآوری، طراحی و انتشار جزوات متعدد تحت عنوان سیر مطالعاتی در سفر دریایی با موضوعات مختلف قرآنی، تاریخی، اعتقادی، روشنگری سیاسی، اخلاقی و ... پیش‌بینی و اجرا کرده است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روشندل در ادامه به تعامل بسیار مطلوب بین سامانه فرماندهی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی- سیاسی مجموعه نیروی دریایی راهبردی ارتش اشاره و تصریح کرد: مصداق بارز این تعامل و همکاری سازنده در اجرای برنامه‌های تبلیغی و رسانه‌ای این نیرو نمود پیدا می‌کند که اگر این همدلی و همیاری‌ها نباشد این برنامه‌ها به نتیجه نخواهد رسید.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که از عقیدتی- سیاسی انتظار رفته و می‌رود در سخنان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری آمده و مضمون آن این است که عقیدتی- سیاسی باید حکومت بر دل‌ها داشته باشد و دل‌ها را بسوی خداوند سوق دهد، حال ما باید ببینیم این نهاد مقدس در این امر مهم تاکنون چه اندازه موفق بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار