وزیر آموزش و پرورش گفت: در تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی رشته‌های جدید برای حفظ صنایع دستی پیش بینی و تعریف شده است.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مشارکت یکی از سیاستهای آموزش و پرورش در دولت یازدهم محسوب می‌شود گفت: آموزش و پرورش به دلیل اینکه مخاطب عام دارد به عنوان مهمترین نهاد در هر کشوری مطرح است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از کارکردهای آموزش و پرورش در نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا انتقال فرهنگ است بنابراین باید فرهنگ گذشتگان و ایرانی اسلامی خود را به نسلهای آینده منتقل نماییم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مسیر انتقال فرهنگ می‌تواند همکاری های خوبی با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد افزود: فرهنگ و تمدن ایرانی به عنوان یکی از فرهنگهای تمدنهای تراز اول دنیا مطرح است بنابراین آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند در راستای کارکردهای خود حرکت کند.

فانی با بیان اینکه دانش آموزان‌ در سنین دانش آموزی زمینه‌های خوبی برای نهادینه‌سازی، حفظ و ترویج و انتقال فرهنگ دارد گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند گام موثری در تعمیق، تعمیم و ماندگاری فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش به شمار می‌آید افزود: اقتصاد آینده کشور توسط نیروی انسانی تامین می‌شود که زیر ساخت آن در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد. صنایع دستی یکی از منابع اقتصادی و کاری کشور ما است و متاسفانه در بعضی از صنایع دستی شاهد هستیم که استادکاران در حال نابودی هستند بنابراین آموزش و پرورش در راستای کارکرد تامین نیروی انسانی آینده در قالب هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش می‌تواند همکاری های خوبی با سازمان  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوشحال هستیم در این تفاهم نامه آموزش مربیان هنرستان‌ها و آموزش هنرجویان اشاره شده است گفت: در این تفاهم نامه رشته‌های جدید برای حفظ صنایع دستی پیش بینی و تعریف شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه مخاطب آموزش و پرورش را یک مجموعه عظیم تشکیل می‌دهد بنابراین می‌توانیم از امکانات سازمان میراث فرهنگی استفاده کرده و در عین حال با تجهیز مراکز وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مدارس به ویژه در ایام تابستان و تعطیلات نوروز در توسعه گردشگری داخلی نیز نقش عمده‌ای را ایفا نماییم.

فانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش  با پیش بینی مباحث لازم در کتابهای درسی و مجلات کمک آموزشی که معمولا بیش از 40 میلیون مجله و 126 میلیون جلد کتاب درسی در سال چاپ می‌شود  می‌تواند در تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی مؤثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار