رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورا به منطقه عباس آباد نگاه ویژه دارند بر استقرار مدیریت یکپارچه شهری در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،محمد سالاری با اشاره به اینکه نامه تاریخی مقام معظم رهبری موجب تغییرکاربری این عرصه شد،افزود: احداث پل طبیعت در مجموعه عباس آباد باعث اتفاق ویژه ای در این بخش از پایتخت شده است.

وی تصریح کرد:پل طبیعت سازه ای منحصر به فرد و در عین حال مبتنی بر مبانی شهرسازی و معماری ایرانی – اسلامی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با بیان اینکه در مجموعه عباس آباد شاهد اتفاقات خوبی هستیم چرا که در این عرصه کمترین تعرض و رویکرد درآمدزایی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون خوشبختانه تپه های عباس آباد در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان موثر بوده و به عنوان مرکزی تفرجگاهی و تنفسگاه شهری ایفای نقش کند. پروژه هایی که در این مدت افتتاح شده اند نیز بیانگر آن است که یک قطب گردشگری بزرگ در مرکز پایتخت در حال شکل گیری است.
 
سالاری با تاکید براینکه در این رابطه نگرانی هایی نیز وجود دارد، ادامه داد: از جمله آن، استقرار سازمان ها و نهادهای دولتی در این مجموعه است که امیدوارم با عزمی که در مدیریت شهری وجود دارد، عرصه هایی که در اختیار نهادهای دولتی است به نفع مردم و شهروندان به عرصه هایی کاملا فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تصریح کرد: پل طبیعت یکی از پروژه های شاخص شهر تهران در آینده قلمداد خواهد شد؛چرا که ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد.  
وی با بیان اینکه عملکرد پل طبیعت در راستای اهداف معماری ایرانی- اسلامی است، تاکید کرد: مسبوق به سابقه نیست که پلی چنین عظیم برای پیاده ها در شهرها ساخته شده باشد.

همچنین ابعاد پل هم از نظر مساحت که 7 هزار متر مربع بنا دارد و 14 هزار قطعه فولادی در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است مبتنی بر معماری ایرانی – اسلامی است.

سالاری در پایان با اشاره به اینکه ساخت این پل با توجه به طرح جامع اراضی عباس آباد و طرح های بالادستی پایتخت است،افزود: پل طبیعت با هدف نشاط و آرامش روحی شهروندان طراحی و اجرا شده است. توجه به طبیعت و احترام به اقلیم از جمله شاخصه های معماری ایرانی اسلامی است که در طراحی و ساخت این پل به آن توجه ویژه شده است.
برچسب ها: شهرسازی ، معماری ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار