دکتر پیرصالحی با بیان این که انسولین مصرفی بیماران دیابتی هم از نوع وارداتی و هم تولید داخل تأمین می‌شود، گفت: انسولین تولید داخل جوابگوی نیاز کشور است.

دکتر پیرصالحی، مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انسولین در کل دنیا با پایه انسانی و حیوانی ساخته می‌شود که افراد دیابتی از هر دو نوع انسولین استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که بیماران دیابتی هم از انسولین تولید داخل و هم وارداتی استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر 3 تا 4 تولیدکننده داخلی انسولین در کشور داریم، افزود: البته مواد اولیه انسولین به کشور وارد می‌شود و این تولید‌کنندگان آن را فرموله می‌کنند.

پیرصالحی تأکید کرد: نیاز بیماران دیابتی داخل کشور را تولید داخل جوابگو است ولی واردات هم وجود دارد که هم نوع وارداتی و هم تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار دارند که البته درصد پوشش بیمه از نوع داخل و وارداتی متفاوت است، چرا که سیاست حمایت از تولید داخل است.

پیرصالحی در خصوص سرنگ‌های انسولین آماده تزریق نیز عنوان کرد: این سرنگ‌ها کاملاً وارداتی هستند و ما تولید داخل نداریم، البته دو شرکت برنامه‌هایی برای تولید دارند که در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.