نماینده اهر و هریس گفت: یک سال از امید به سفر رئیس جمهور برای بازدید زلزله‌زدگان اهر و هریس گذشت و خبری نشد و انگار زلزله‌ای نبوده در حالی که 300 نفر کشته و 500 نفر بی خانمان شده‌اند و هم چنان بیمارستان و جاده‌ای ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباس فلاحی‌باباجان نماینده مردم اهر و هریس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 2 اذر با تبریک آغاز هفته بسیج به ملت غیور و صبور ایران گفت: امروز افتخار بزرگی است که از تریبون مجلس به سنگرداران جهاد و شهادت تعظیم نمایم و به آنان که تکه تکه شدند و نگذاشتند قطعه‌ای از این سرزمین جدا شود امروز روز بزرگی است تا برایشان عرض ارادت نمایم.  
 
وی خطاب به رئیس مجلس و سایر نمایندگان اظهار داشت: امروز می‌خواهم متفاوت صحبت کنم ظاهرا یک سری از کلمات در مجلس تکراری شده مانند "من می‌خواهم" ، "تذکر می‌دهم" و "درخواست می‌شود" زیرا دیگر نه خریداری دارد و نه متوجهی.
 
عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه تصریح کرد: لطفا مرا مقصر نپندارید زیرا از روزی که وارد مجلس شده‌ام امروز و فردا را برای اتمام جاده‌ای قول داده‌ام یک روز آمدن دولت دهم و روز دیگر آمدن وزیر دولت یازدهم را پایانی بر اتمام جاده مرگ گفته‌ام اما 20 سال است که 20 کیلومتر از این جاده آماده نشده است.
 
فلاحی‌باباجان اظهار داشت: پس نباید بر کسانی که خانواده‌هایشان در زلزله و یا در تصادف جاده‌ای اهر- تبریز کشته شده‌اند گریه کرد و از دلسوزان استمداد طلبید؟ آیا نباید از شهری که بعد از 15 سال صاحب بیمارستان شده و متاسفانه بعد از یک سال بهره‌برداری در زلزله تخریب صددرصد شد و به یک مدرسه منتقل شده گریه کرد؟ آیا مدرسه جای عمل جراحی و زایمان است؟  
 
وی تاکید کرد: کجایند تا ببینند جاده اهر- تبریز در دو سال برابر با زلزله اهر کشته می‌گیرند و مجروحین این تصادف در هریس هیچ بیمارستانی برای مداوا ندارند و خوشا به حال آنان که بیمارستان سومشان را افتتاح می‌کنند و خوشا به حال آنان که بخش تخصصی، زیرگذر، روگذر، بزرگراه، رادیو و تلویزیون دارند.
 
نماینده اهر و هریس گفت: شنیده‌ام بنیادی و یا سازمانی 200 هزار میلیارد تومان هزینه یک آزادراه را که فقط کاربری تحصیل گردشگری مرکز کشور را دارد متقبل شده، هم خوشحال و هم ناراحتم زیرا مظلومان و پابرهنگان که سفارش مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) هستند، در اولویت قرارگاه‌ها و بنیادها نیستند.  
 
وی افزود: اتفاقات در جلسه‌ای که با حضور پدران شهید برگزار شد آن‌ها می‌گفتند کجایند قرارگاه‌هایی و سرمایه‌گذارانی که به دادمان برسند.
 
نماینده اهر و هریس اظهار داشت: هر هفته به حوزه انتخابیه خود می‌روم و شاهد آگهی ترحیم جوانانی هستم که در جاده کشته می‌شوند و شرمنده می‌شوم.
 
عضو کمیسیون عمران خطاب به روحانی؛ آخوندی، نوبخت و هاشمی بیان داشت: با 8 میلیارد تومان جاده اهر به اتمام نمی‌رسد و همچنان باید منتظر مرگ بود.
 
فلاحی‌باباجان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: یک سال از امید به سفر شما برای بازدید زلزله‌زدگان اهر و هریس گذشت و خبری نشد و انگار زلزله‌ای نبوده در حالی که 300 نفر کشته و 500 نفر بی خانمان شده‌اند و هم چنان بیمارستان و جاده‌ای ندارند.  
 
نماینده اهر و هریس در پایان خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری استمداد می‌طلبم که به داد مردم ولایت‌مدار اهر و هریس برسد و برای اتمام جاده مرگ‌آفرین به استمداد این مردم برسند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نماینده ، کمیسیون ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار