رؤسای فدراسیون‌های فوتبال در کشورهای مختلف اروپایی در حال شور و مشورت برای اعلام نامزد نهایی برای حضور در انتخابات سال آینده فیفا هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، آخرین مهلت برای اعلام نامزدی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال فیفا 24 ژانویه سال 2015 است و تاکنون فقط سپ بلاتر، رئیس فعلی برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.
 
ولفگانگ نایرسباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان گفت: یوفا همچنان در حال شور و مشورت جهت معرفی نامزد نهایی خود برای حضور در انتخابات است.
 
لازم به ذکر است میشل پلاتینی، رئیس یوفا یکی از مخالفان سرسخت بلاتر است و قصد داشت برای ممانعت از انتخاب مجدد بلاتر برای پنجمین دوره متوالی به ریاست فیفا، خود اعلام کاندیداتوری کند اما در ماه آگوست از این تصمیم انصراف داد.
 
رئیس فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد پلاتینی تنها گزینه آنان برای رقابت با بلاتر نبوده بلکه اعضای یوفا در حال انجام مذاکرات داخلی برای معرفی شخص دیگری هستند.
 
** بازجویی مجدد از 5 مقام ارشد فیفا
 
دادگاه قضایی سوئیس، 5 تن از مقامات ارشد فیفا را برای ارائه توضیحات تکمیلی راجع به موضوع تبانی در اعطای میزبانی بازی‌های جام جهانی سال‌های 2018 و 2022 به روسیه و قطر، احضار کرده است.
 
ژروم کمپین از مخالفان سپ بلاتر که احتمالاً یکی از رقبای انتخاباتی وی هم خواهد بود گفته است اگر توضیحات این 5 نفر مورد قبول دادگاه نباشد باید پس از آن تمامی اعضای فیفا از بالاترین عضو – بلاتر – تا پایین‌ترین رده شغلی مورد بازرسی قرار بگیرد.
 
به نظر می‌رسد موضوع فساد اداری فیفا تأثیر زیادی بر انتخابات سال آینده این فدراسیون داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یوفا ، فیفا ، بلاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار