همرزم شهید پنجعلی چراغی گفت: این شهید، با وجود یازده گلوله در بدنش، سرود 'خمینی ای امام' را درپله‌های بیمارستان خواند وموجب شگفتی همه‌ی اطرافیان شد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، نصرالله اسدالهی در ابتدا در مورد شهید چراغی گفت: تفسیر بزرگ ایثار و اخلاص بود و با دل بریدن از تمام خوشی‌های دنیا، با صداقت تمام برای اعتلای نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران، مبارزه کرد.
 
وی ادامه داد: این شهید بزرگوار، عشق و ارادت خاصی به امام خمینی (ره) داشت و با وجود جراحت شدید، سرود خمینی ای امام را در بیمارستان خواند و به درجه شهادت نايل آمد.
 
چراغي در ادامه اظهار کرد: زمانی که گروه 14 معصوم در ارومیه تشکیل شد، این شهید والامقام هرشب در جلسات این گروه شرکت می‌کرد و همواره چهره آرام و متینی داشت.
 
وی اضافه کرد: شهید چراغی به دلیل مبارزات بی‌امان خود بر علیه ضد انقلاب، مورد هدف این گروه‌ها در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی قرار گرفته بود که در همین راه نیز به شهادت رسید.
 
همرزم شهید چراغی ادامه داد: این شهید بزرگوار در بیست و ششم اسفند ماه سال 58 در درگیری با مجاهدین خلق و اشرار، در ورودی ارومیه هدف گلوله آنها قرار گرفت و به شهادت رسید.
 
شهید چراغی در سال 1335 در خیابان ولی عصر ارومیه و در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود و مادر این شهید بزرگوار نیز هنگامی که ضد انقلاب به منزل آنها حمله کرده بودند در دفاع از پسرش به درجه شهادت رسید.

انتهاي پيام/ز
برچسب ها: شهید ، چراغی ، خمینی ، امام ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۳
درود خدا بر شهدا که ما هر چه داریم از شهدا است