تفسیر نادرست درد و بی توجهی به عامل اصلی بروز درد، از عوامل اصلی تعویق درمان و همچنین شکست روش های درمانی است.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: درد یک نوع نشانه و علامت از بروز یک اختلال یا مشکل در قسمتی از بدن است که در واقع فرد را از یک مشکل یا بیماری آگاه می کند. 

وی با اشاره به به اینکه متاسفانه بسیاری از افراد در مواجهه با درد چندان دقیق و آگاهانه عمل نمی کنند، تاکید کرد: تفسیر نادرست درد و بی توجهی به عامل اصلی بروز درد،‌از عوامل اصلی تعویق درمان و همچنین شکست روش های درمانی است. 

ترابیان زاده با بیان اینکه یکی از دردهای مهم که نباید تفسیر نادرستی از آن کرد درد قفسه سینه است، اظهار داشت: درد قفسه سینه می تواند ناشی از التهاب ریه یا پنومونی و یا یک حمله قلبی باشد و البته باید دقت داشت که در ناراحتی های قلبی حتما درد وجود ندارد. 

وی یادآور شد؛ ناراحتی های مربوط به بیماری های قلبی ممکن است در قسمت های بالاتر قفسه سینه مانند گلو، فک، شانه و بازوی چپ نیز احساس شود. 

ترابیان زاده خاطر نشان کرد: باید تفسیر دقیقی از درد به وجود آمده، داشت و در صورت بروز درد در هر ناحیه ای از بدن، باید عامل اصلی آن مشخص شده و درمان مرتبط با درد و عامل آن صورت گیرد. 



انتهای پیام /

برچسب ها: درد ، درمان ، عفونت ، قلب ، آموزش ، مغز ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.