مدیرکل امور دانش آموختگان خارج از کشور وزارت علوم گفت: سالانه حدود 20 مدرک بدون اصالت به سازمان امور دانشجویان ارائه می‌شود و مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

مجلس‌آرا، مدیرکل امور دانش آموختگان خارج از کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 2 هزار و 500 مدرک از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول تحصیل بوده‌اند از ابتدای سال 93 مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: البته اکثر دانشجویانی که برای دریافت مدارکی که ارزیابی شده است، به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مراجعه کردند از کشورهای اروپا، استرالیا و آمریکا بوده است.

مجلس‌آرا تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 500 مدرک هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده است. چنانچه مدارک غیرمعتبر و یا به عبارتی مدارکی که اصالت ندارند، مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که مدارک غیرمعتبر به چه صورت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مدارک غیرمعتبر از دو طریق یعنی بعد از ارزیابی کیفی و یا حتی بدون اصالت بودن مدارک مورد تأیید قرار نمی‌گیرند.

مجلس‌آ‍را تصریح کرد: در رابطه با جعلی بودن مدارک باید بگویم که بسیاری از مدارک به صورت کپی برای این سازمان ارائه می‌شود، البته تعداد این مدارک در سال به زیر 20 مورد نیز نمی‌رسد ولی مدارک آن‌ها بعد از بررسی مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار