مجوز اجراء بزرگترین مجتمع فولاد خصوصی جنوب کشور از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج این طرح عظیم صنعتی شامل پنج فاز " کنسانتره ، آهن اسفنجی ،گندله سازی ،فولاد سازی و نورد " است که با اجرای هر پنج فاز آن اشتغالزایی مستقیم پنج هزارنفری و اشتغالزایی غیرمستقیم 60 هزارنفری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.
 
مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت  مجوز اجراء و شروع بکار بزرگترین مجتمع فولاد خصوصی جنوب کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد.

بزرگترین مجتمع فولاد جنوب کشور متعلق به شرکت "فولاد دنا آسیا " از شرکت های وابسته به گروه بین المللی صنعتی باقری است که سابقه راه اندازی کارخانه فولاد بویراحمد را در کارنامه کاری خود دارد.

 مجتمع عظیم فولاد دنا به عنوان بزرگترین طرح خصوصی فولاد جنوب کشور در زمره طرح های اقتصادی  و کلان استان "کهگیلویه و بویراحمد" است که قرار است بزودی فعالیت خود را در منطقه سقاوه مارگون شهرستان بویراحمد استان آغاز بکار کند.

این طرح عظیم صنعتی  شامل پنج فاز " کنسانتره ، آهن اسفنجی ،گندله سازی ،فولاد سازی و نورد " است که با اجرای هر پنج فاز آن  اشتغالزایی مستقیم پنج هزارنفری و اشتغالزایی غیرمستقیم 60 هزارنفری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.
 
در فاز اول این طرح کلان اقتصادی  زمینه اشتغالزایی یک هزار و 50 نفر بصورت مستقیم فراهم  خواهد شد.

 این طرح عظیم فولاد در زمینی به مساحت 300 هکتاری در منطقه سقاوه مارگون شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و وبویراحمد راه اندازی می شود. تولید سالانه 2.5 میلیون تن کنسانتره و آهن اسفنجی ، اشتغالزایی مستقیم پنج هزار نفری و اشتغالزایی غیر مستقیم 60 هزار نفری از مهمترین ویژگی های این طرح کلان اقتصادی است.

این طرح با سرمایه گذاری مهندس "شهرام باقری"مدیرعامل گروه بین المللی باقری ، پیگیری مستمر دکتر "موسی خادمی" استاندار کهگیلویه و بویراحمد   ،  حاج زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان و مجوز مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید در استان اجرا می شود .

براساس برنامه اعلام شده قرار است این پروژه قرار است در اولین سفر استانی رئیس جمهور روحانی به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شود .

انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: یاسوج ، فولاد ، قطب ، مجتمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.