40 تن ذرت علوفه‌ای در استان از یک هزار و 600 هکتار زمین توسط 167 کشاورز برداشت شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ احمد کریمی با اشاره به آغاز فصل برداشت پنبه در استان اظهار کرد: پنبه (به فارسی شرقی: پخته) یک نوع محصول کشاورزی‌ است که از الیاف پوشاننده دانه ، گیاه پنبه به دست می‌آید. این گیاه در تولید نخ و پارچه به کار برده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 190 کشاورز در یک هزار و 900 هکتار زمین در حال پنبه‌چینی هستند.

کریمی با اشاره  به برخی از کشاورزان  که امسال اقدام به کاشت پنبه خالص و برخی اقدام به کاشت پنبه با سیفی‌جات کرده‌اند گفت: در حال حاضر با کمک کشاورزان در حدود 30 درصد از محصول پنبه استان برداشت شده است.

مدیر زراعت استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی‌ استان به کاشت پنبه اختصاص پیدا کرده بود، گفت: کشاورزان امسال در حدود 2.2 تن پنبه برداشت خواهند کرد.

کریمی در مورد بخش هایی از استان که این محصول برداشت میشود افزود: در بخش‌های جعفرآباد و حومه شهر قم بیشترین زمین‌های کاشت پنبه وجود دارد اما در بخش‌های قنوات و قمرود نیز برخی از کشاورزان اقدام به کاشت پنبه می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر به طور متوسط 40 تن ذرت علوفه‌ای در استان از یک هزار و 600 هکتار زمین توسط 167 کشاورز برداشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از غلات مهم است و پس از گندم، بیشترین اراضی کشاورزی جهان به ذرت اختصاص دارد.

وی افزود: ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و نیز منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود و سرشار از کالری است.
 
مدیر زراعت استان قم در مورد بخش هایی که این محصول کشت میشوند گفت: ذرت در بخش‌های حومه قم، قنوات و قمرود کاشت می‌شود اما با این حال در بخش جعفرآباد برخی از کشاورزان اقدام به کشت این محصول می‌کنند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، 600 ، هکتار ، سطح ، زیر ، کشت ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.