کرواسی علاقه‌مند است در صورت معامله نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی ايران از اين طريق نياز خود را تأمين کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، عضو هيأت مديره شرکت سپرده گذاري مرکزي وجوه بازار سرمايه CDS با بيان اين خبر گفت: در حاشيه برگزاري مجمع ساليانه فدراسيون بورس هاي اروپا و آسيا (FEAS) در شهر زاگرب کرواسي ملاقاتي با مديران شرکت سپرده گذاري مرکزي کرواسي صورت گرفت که اين تمايل از طرف آنها به طور جدي مطرح شد.

ابراهيم عنايت افزود: در ديدار با مديران شرکت سپرده گذاري کرواسي راهکارهاي همکاري در دو بخش بورس انرژي و کالا بررسي شد.

مديرعامل کارگزاري بانک پارسيان با بيان اينکه کرواسي رابطه خوبي با ايران دارد و مسئولان بازار سرمايه اين کشور تمايل همکاري همه جانبه با کشورمان دارند، اظهار داشت: با توجه به اينکه کرواسي وارد کننده انرژي است و ايران يکي از بازيگران اصلي صادرات نفت در دنيا محسوب مي شود ، بورس انرژي ايران ظرفيت مناسبي براي همکاري دو کشور در اين بخش است.

عنايت توضيح داد: مديرعامل CDS کرواسي اظهار علاقه کرد در آينده نزديک هر وقت نفت خام و فرآورده هاي نفتي در بورس انرژي ايران عرضه شود، کارگزاران يا خريداران آنها از طريق بورس انرژي نفت و فرآورده هاي نفتي را خريداري کنند و CDSهاي هر دو کشور کار نقل و انتقال وجوه و ساير اسناد را فراهم کنند.

وي خاطر نشان کرد: براي انجام اين معامله کافيست زيرساخت هاي فني و نرم افزاري CDS هاي هر دو کشور فراهم شود که خريداران نفت ايران در کرواسي بدون نياز به سفر به ايران بتوانند از طريق کارگزاري هاي خود اين خريد ار انجام بدهند و نقل انتقال وجوه و ساير اسناد از طريق شرکتهاي سپرده گذاري طرفين انجام بگيرد.

نماينده CDS در ادامه افزود: در زمينه کالاي کشاورزي کرواسي اقدامات خوبي انجام داده است که ما مي توانيم بعضي از محصولات کشاورزي را از طريق بورس کالا از کرواسي تهيه کنيم و از طرفي ايران توليد کننده فولاد و محصولات پتروشيمي است که مي تواند زمينه همکاري طرفين را فراهم کند.

اين کارشناس ارشد بازار سرمايه خاطر نشان کرد: رابطه ايران و کرواسي در سطح خوبي قرار دارد و با توجه به اينکه بازار سرمايه به لحاظ نهادها و زير ساختها در شرايط خوبي به سر مي برد، همه مسوولان و مديران بايد عزم شان را جزم کنند که اين بازار بتواند در چارچوب اهداف کلان کشور و نظام، خدمات خود را ارائه کند و زمينه هاي رشد اقتصادي از طريق مبادلات اقتصادي فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار