معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از نهادینه کردن فرهنگ آپارتمان نشینی توسط بهزیستی خبر داد.

 فرهاد اقطار معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت :سازمان بهزیستی کشور برای گسترش و ارتقا سرمایه های اجتماعی  اقدام به آموزش رفتار شهروندی که یکی از آنها ،  رفتارهای مدنی است می کند.

وی با اشاره به اینکه رفتار مدنی شامل احترام به والدین ، سالمندان، معلولان، و همچنین جنس مخالف است، ادامه داد: حمایت از حیوانات، حقوق ترافیکی، حقوق آپارتمانشینی، سلام کردن و به طور کلی رفتار هایی که جامعه را به سمت قانون مداری هدایت می کند را می توان از جمله رفتارهای مدنی نامید.

اقطار با اشاره به اینکه اجرای این بسته‌های آموزشی از مهدهای کودک آغاز می شود، تصریح کرد: این رفتارها به صورت شعر، سی دی ، تئاتر ، انیمیشن، پوستر به کودکان آموزش داده می شود که خوشبختانه طبق نظر خانوادها تا به امروز  توانسته تاثیرات بسیار مثبتی بر روی کودکان داشته باشد.

وی افزود: برای اجرای این برنامه آموزشی،  یکسال مطالعه و  بررسی و  تحقیق به عمل آمده و 100 کارشناس و مربی تربیت شده‌اند تا فاز ابتدایی این طرح را به مرحله اجرا درآورند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان داشت : دو کارگاه آموزشی در این خصوص تاکنون در سازمان اجرا شده، ضمن اینکه آموزش‌های خاصی برای زنانی که از طریق اورژانس اجتماعی به ما معرفی می‌شوند و مورد خشونت همسر قرار گرفته‌اند، داریم که شامل مهارت‌های کنترل خشم و استرس است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا این آموزش‌ها را به فضای مجازی وارد کنیم یعنی افراد بتوانند از طریق فضای مجازی به محتوای آموزشی کارگاه‌ها دست یابند ضمن اینکه مراجعه حضوری می‌تواند در بنیادهای پیشگیری، مجتمع خدمات بهزیستی و از طریق گروه‌های سلامت روان سازمان بهزیستی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار