دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق، در حقیقت راه میان‌بری است به سوی درک خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

«شیخ انصاری با آن بار علمی که داشت، هرگاه کسی در مجلس درس صحبتی می کرد، به حرف هایش کاملاً گوش فرا می داد. روزی، استاد اعظم بر بالای منبر تدریس، فرمودند: «در ایام تحصیلم در خدمت شریف العلما و حاج ملا احمد نراقی و شیخ علی بن الشیخ (معروف به کاشف الغطاء)، بر ذهن و ادراک و حافظه خود مغرور بودم به گونه ای که هرگاه در مطلبی تعمق و چیزی را درک می کردم، اگر خلاف آن را از اساتید خود می شنیدم، بدان توجهی نکرده بلکه گوش به تمام کردن بیانات ایشان هم نمی دادم؛ ولی اکنون طوری شده ام که هرگاه کمترین شاگردم هم سخنی گوید، استماع می کنم تا حرفش را تمام کند؛ زیرا تجربه کردم و بعضی از افکار خود را به واسطه سخن یکی از شاگردان مبتدی باطل دیدم».

میرزای شیرازی در درس شیخ کم سخن می گفت و به گاه سخن گفتن، صدایش به اندازه ای آرام بود که شیخ برای فهم آن، ناچار بدنش را به طرف او متمایل می کرد. هرگاه میرزا اراده تکلم داشت، شیخ اهل مجلس را ساکت کرده و بدان ها می گفت: جناب میرزا سخن می گوید و پس از پایان کلام میرزا، رو به دیگران کرده و مطالب او را برای شاگردان تقریر می کرد.»
برگرفته از کتاب «سیمای فرزانگان» ص ۳۲۱



برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار