مصرف بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند باعث جلوگیری از سرگیجه شود، از طرفی استفاده بیش از حد از برخی ویتامین‌ها نیز می‌تواند باعث این عارضه شود.

زهرا علیزاده متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند باعث جلوگیری از سرگیجه شود، از طرفی استفاده بیش از حد از برخی ویتامین‌ها نیز می‌تواند باعث این عارضه شود.

وی ادامه داد: مثلاً کمبود آهن باعث کم‌خونی و در نتیجه ضعف عمومی در بدن و سرگیجه می‌شود.

علیزاده بیان کرد: نکته مهم در درمان سرگیجه، تشخیص علت اصلی آن است. طیف وسیعی از علل می‌تواند باعث این عارضه شود به عنوان مثال خستگی و بی‌خوابی، اختلالات گوش‌میانی، عدم خونرسانی کافی به مغز، اختلال در مسیر اعصاب شنوایی و حتی برخی تومورها می‌تواند این عارضه را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بررسی‌های تشخیصی بر اساس شک بالینی به علت مربوطه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در شک به کم‌خونی آزمایش بررسی ذخایر آهن و هموگلوبین لازم است.

وی خاطرنشان کرد: در درمان سرگیجه، اگر علایم خطر وجود داشته باشد از قبیل اختلال در شنوایی یا بینایی، سردرد و تاری دید و ... باید علل خطرناک‌تر نیز از قبیل تومورها مورد بررسی قرار گیرد پس درمان نیز بسته به عامل زمینه‌ای متفاوت خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.