سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح تحول نظام سلامت یک برنامه بلند مدت است و باید همه جوانب آن به ویژه تامین منابع مالی آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ اسماعیل کوثری ضمن بیان این مطلب افزود: طرح تحول نظام سلامت پس از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری اجرایی شد و آن گونه که از شواهد و قرائن پیداست، اجرای این طرح و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است. 

وی با بیان اینکه در کمتر جایی اجرای چنین طرحی بلافاصله نتیجه‌اش هم نشان داده می‌شود، گفت: باید از مسوولان و گردانندگان طرح تحول سلامت که این طرح را طراحی و اجرا نمودند تشکر و قدردانی کرد. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر مجلس در ادامه با تاکید براینکه اگر بودجه‌های مالی طرح تحول سلامت تامین نشود، مسلماً تبعات ناگواری در پی خواهد داشت، تصریح کرد: دولت و یا وزارت بهداشت که چنین طرح بزرگی را مطرح و اجرایی کرده‌اند باید تمام جوانب این طرح به ویژه تامین منابع مالی را برای اجرای هرچه بهتر آن در نظر بگیرند. 

کوثری خاطرنشان کرد: جوانب اجرای طرح تحول سلامت نه برای کوتاه مدت که برای یک دوره بلند مدت باید مدنظر و توجه تصمیم‌گیرندگان و سیاستگزاران قرار گیرد و اگر این موضوع محقق نشود، یقیناً اقدامات و دستاوردهای مثبت حاصل از اجرای طرح تحول سلامت به تبعات منفی تبدیل می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح‌های منطقی و معقول ‌‌نهایت اهتمام خویش را به کار خواهند گرفت. 





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.