از سوی انتشارات سروش؛

" مبانی فهم کلام خدا" به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب " مبانی فهم کلام خدا" تألیف محمد عینی زاده موحد از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ در کتاب " مبانی فهم کلام خدا" درباره مفهوم وحی و انواع آن، بحث و گفتمان مسیحی در این باب و نیز دیدگاه های منکران آسمانی بودن وحی مطرح می شود و به پاره ای از ادعاهای تجربه انگاران پاسخ گفته می شود و در ادامه با برخی مبانی فهم قرآن همچون الهی بودن الفاظ، منشاء و ترتیب آن، اعجاز، و تحریف ناپذیری قرآن آشنا می شویم.
 
فصلی از این کتاب به معرفی گذرای تفسیر متون مقدس در پارادایم کلام مسیحی و گفتمان مسلمانان می پردازد و وجوه شناخت قرآن از جمله تفسیر و روش های آن ، تاویل و ترجمه را باز می شناساند. بازشناسی سنت در مکتب خلفا و مکتب پیروان اهل بیت(ع) و روشنگری هایی در این زمینه، از جمله در باب ممنوعیت نگارش و نقل آزاد سخنان رسول اعظم (ص)، مسئله جعل حدیث، راهبرد تقیه و مبارزه با پدیده غلو از دیگر مباحث کتاب حاضر است.
 
کتاب در فصل پایانی خود، ضمن روشن کردن نیاز مسلمانان به تبیین و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با تاریخ و منابع فهم و تفسیر، حجیت ظواهر آیات، بیان پیامبر(ص) و اهل بیت پاکش(ع) و بیان صحابه و تابعین، جایگاه عقل در فهم و تفسیر بازشناسی و نقد می شود.
 
نگارنده این کتاب می کوشد تا دانسته هایی را درباره روش شناسی و منابع فهم و تفسیر قرآن ارایه کند و با بررسی آیات قرآنی، روایات و دیدگاه های دانشمندان، به بحث بنشیند تا توصیفی نزدیک به واقعیت و همخوان با اندیشه حاملان وحی و وارثان علم رسول الله (ص) به دست آورد.
 
چاپ دوم کتاب " مبانی فهم کلام خدا" در ۲۷۴ صفحه و با قیمت ۱۳۰۰۰۰ ریال از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان منتشر شده است.
 
علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
 
همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.
 
فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار