بابایی از انجام بیش از 241 هزار زایمان طبیعی از آغاز طرح رایگان شدن زایمان طبیعی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،فرح بابایی مدیر برنامه ترویج زایمان طبیعی وزارت بهداشت امروز 8 آذر در حاشیه کارگاه ترویج زایمان طبیعی گفت: از آغاز شروع طرح تحول سلامت 241 هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کشور انجام شده که 4800 مورد آن بدون درد بوده است.

وی افزود:‌ برنامه جدید وزارت بهداشت بهینه‌سازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان است که اعتبار آن تأمین شده و تخصیص پیدا کرده است به طوری که بسیاری از بیمارستان‌ها بلوک‌های زایمان آن‌ها نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار به هر بیمارستانی بر اساس نیاز آن بیمارستان صورت گرفته، عنوان کرد: در مناطق محروم بلوک‌های زایمان از نظر فضای فیزیکی نامناسب بوده است که در برنامه‌ی ترویج زایمان طبیعی اولویت اختصاص اعتبار به بلوک‌های زایمان مناطق محروم بوده است.

بابایی در خصوص تعرفه زایمان تصریح کرد: تا پایان شهریور به ماماها برای هر زایمان طبیعی تعرفه‌ی تشویقی پرداخت می‌شد، اما از ابتدای مهر ماه که کتاب تعرفه‌گذاری بازنگری و منطقی شد، دیگر به ماماها تعرفه‌ی تشویقی پرداخت نمی‌شود و قرار است که تعرفه با K50 اعمال شود که باز توزیع آن را اداره باز توزیع وزارت بهداشت مشخص می‌کند. قبلاً ماما K5 و متخصص K15 دریافت می‌کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.