اریگامی تنها راه حل مسکن در شهرهای صنعتی

پژوهشگران موسسه معماری پیشرفته در شهر بارسلون اسپانیا در حال کار روی ساختمانهایی الهام گرفته از هنر "کاغذ و تا" یا "اریگامی" طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران موسسه معماری پیشرفته در شهر بارسلون اسپانیا در حال کار روی ساختمانهایی الهام گرفته از هنر "کاغذ و تا" یا "اریگامی" طراحی کنند.
 
با استفاده از اریگامی می توان ساختمانهایی ساخت که قابل تاشدن و جمع شدن باشند و در صورت لزوم با افزایش دما می توان این لایه های تا شده را باز کرده و آن را بزرگتر کرد.



پژوهشگران اکنون به دنبال یافتن ماده ای هستند که قابلیت خم شدن و تا شدن، و همچنین قابلیت برگشت به شکل اولیه را داشته باشد.

تانکال یکی از دانشجویان گفت: ما به دنبال یافتن ماده ای هستیم که بتواند از حالت انعطاف پذیری خارج شده و شکلی جامد بخود بگیرد و بتواند مانند یک عنصر ساختاری در ساختمان عمل کند تا آن را جایگزین مواد کنونی کنیم.

این پروژه که با نام "هندسه انتقالی" شناخته شده، از قطعاتی مثلثی شکل برای درست کردن ساختار اریگامی استفاده می کند. این تیم می تواند قطعات این نوع ساختمانها را در هر جهتی که مایل باشد تغییر دهد.

این گروه تحقیقاتی احتمال می دهد که در آینده ای نزدیک دست کم بتوان خانه هایی تابستانی، و یا ساختمانهای کاربردی به این شیوه ساخت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار