محل شهادت شهدای ناو همیشه جاویدان پیکان در خلیج فارس عصر روز گذشته در استان بوشهر گلباران شد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از "روابط عمومی نیروی دریایی ارتش"، در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهداء، بازماندگان عملیات مروارید، فرماندهان نیروی دریایی و مسئولان استان بوشهر برگزار شد با اعلام نام شهدای ناو موشک انداز پیکان، خانواده‌های آنان با اعلام حضور، نام همیشه جاوید شهداء را یادآور شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش گفت: در 67 روز نخست جنگ تحمیلی، نیروی دریایی ارتش با انهدام نیروی دریایی رژیم بعثی، قدرت نیروی دریایی ارتش را در پهنه آب‌های ایران اسلامی به نمایش گذاشت.

امیر دریادار "عباسیان" افزود : در عملیات مروارید 33 تن از دریادلان نیروی دریایی در دفاع از مرزهای آبی کشور به شهادت رسیدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی همواره در مسیر ولایت و حفاظت از سیادت جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه شهداست، افزود: نیروی دریایی ارتش با تبعیت از رهبر معظم انقلاب از منافع ملی ایران در سواحل پیرامونی و آب‌های آزاد محافظت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی دربالاترین سطح آمادگی دفاعی گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و برای اجرای هر ماموریتی که از جانب معظم له ابلاغ شود، مهیاست.

گفتنی است؛ در این آیین پس از گلباران محل شهادت شهدای ناو همیشه جاویدان "پیکان" و عملیات "مروارید" از خانواده شهداء تجلیل شد.

یادآور می‌شود؛ هفتم آذرماه سال 59 دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با ناو موشک انداز پیکان درعملیاتی موسوم به "مروارید" شناور رزمی رژیم بعث صدام را منهدم و سکوی نفتی "البکر" و "الامیه"، بنادر "بصره"، "فاو" و "ام‌القصر" را به محاصره کامل خود درآوردند.

این روز در تقویم ملی کشور به عنوان روز نیروی دریایی ارتش نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار