رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور عراق گفت: اگر داعش از خارج مرزهای عراق حمایت نشود توسط ملت و ارتش عراق شکست خواهد خورد و ایران آمادگی دارد در سطح بین المللی همکاری نماید و نباید در امور داخلی عراق دخالت کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در دیدار با ملادنوف نماینده دبیر کل نماینده سازمان ملل در امور عراق که عصر امروز 9 آذر در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، دیدار و گفتگو کردند.

ملادنوف گفت: به منظور درک بهتر از مواضع ایران نسبت به همسایه مهم خود یعنی عراق این جا هستیم و معتقدم ارتباط بسیار نزدیکی میان دو کشور وجود دارد و مایلم نقطه نظرات شما را در این زمینه بدانم.

علی اکبر ولایتی در پاسخ بیان کرد: تا آن جا که به ایران ارتباط دارداز دولت مشروع، قانونی و مورد نظر دولت عراق دفاع می کنم چراکه توسط این کشور توسط ملت  این کشور انتخاب گردیده‌اند ضمن آن که از نقطه نظر فرهنگی، تاریخ و جغرافیایی اشتراکات فراوانی داریم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک پیرامون تحولات عراق به ویژه گروه تکفیری داعش اظهار داشت: امروز گروه تروریستی داعش و برخی دیگر از تروریست ها توسط برخی کشورهای منطقه و غربی تشکیل شده که مدعی مبارزه با تروریست هستند و برخی از کشورها آموزش،‌منابع مالی و نظامی آنها را تامین می‌کنند.

وی در رابطه با وظایف سازمان ملل و در رابطه با تحولات عراق افزود: معتقدیم سازمان ملل باید به طور دقیق در عراق فعالیت نماید و شناسایی کند که چه کشورهایی از تروریست و داعش در منطقه دفاع می‌کنند و این مسئولیت سازمان ملل است.

علی اکبر ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آنها از خارج مرزهای عراق حمایت نشوند توسط ملت و ارتش عراق شکست خواهند خورد و ایران آمادگی دارد در سطح بین المللی همکاری نماید و نباید در امور داخلی عراق دخالت کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید با تروریست در همه جا از جمله  افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان مبارزه کنیم و معتقدیم که سازمان ملل باید اقدامات فعالتری را از خود نشان دهد.

وی تصریح کرد: تعدادی از اتباع کشورهای غربی به صورت داوطلبانه در داعش جضور دارند اما ما در کمک به مردم عراق تردید نمی کنیم و به سوریه و لبنان هم کمک می کنیم و معتقدیم که مشکلات به صورا مسالمت‌آمیز و نه با زور و شیوه های نظامی حل و فصل شود.

علی اکبر ولایتی در ارتباط با دخالت کشورهای غربی در امور کشورهایی از جمله شوریه و  عراق عنوان کرد: این کشورهای اعلام می کنند کهباید حکومت کشورهای درگیر تغییر یابد و علیه حکومت‌های قانونی این کشورها برآمدند و به تروریست‌ها در جهت ناامنی کمک می‌کنند واین بر خلاف تمامی قوانین بین المللی است و سازمان ملل باید با جدیت با این گونه اقدامات مبارزه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، منطقه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار