رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح پیشگیری از طلاق به طور همزمان در کشور و از ابتدای دی ماه خبر داد.

 همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح مشترک بهزیستی و قوه قضاییه در کاهش رشد طلاق در کشور گفت:‌در این کار مشترک هر دو مقطع قبل و بعد از طلاق را پوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های طرح  گفت: این برنامه‌ریزی‌ها در مقطع قبل از طلاق و به عبارتی در طرح پیشگیری از طلاق شامل آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های پیشگیری از طلاق و مباحث مداخله‌ای در خانواده‌های در شرف طلاق است به طوری که آسیب‌‌های خانواده شناسایی و در طرح‌های حمایتی قرار می‌گیرند.
 
هاشمی اظهار داشت: دوره‌های بازتوانی اجتماعی پذیری،حمایت‌های معیشتی و اجتماعی بعد از صدور حکم طلاق برای خانواده ها در نظر گرفته شده است که امید است کمتر شاهد اجرای طرح بعد از صدور حکم طلاق باشیم.

وی به اهمیت برنامه ریزی‌ در طرح پیشگیری از طلاق اشاره کرد و گفت:‌ تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که طرح پیشگیری از طلاق و قبل از صدور حکم طلاق را در گستره وسیعی اجرا کنیم که طرح قبل از طلاق از اهمیت به سزایی برخوردار است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای پایلوت طرح در برخی از استان‌ها تصریح کرد:‌ این طرح در برخی از استان‌ها از جمله یزد اجرا شده و شاهد نتایج مثبتی در اجرای طرح بودیم.
 
هاشمی با اشاره به زمان اجرای طرح خاطر نشان کرد: طرح پایلوت تا پایان آذر به اتمام می‌رسد و امید است از ابتدای ماه این طرح به طور سراسری در کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیشگیری ، طلاق ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
ایول چه طرح کارسازی ، راستی چقدر بوجه براش در نظر گرفته شده که باید یه جوری ....... خلاصه
خودتون رو نگران نکنید وضعیت اقتصادی مردم خوبی برای همین که عشقی طلاق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
گذراندن دوره هاي آموزش قبل از ازدواج و مسئولبنهاي آن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
تاتورم یک رقمی نشودهرتلاشی بیفایده است!
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۰۹:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
با سلام
میخواستم به مسئول محترم بگم که اکثرا دادگاهها هستن که زندگیها را از هم میپاشن.من خانواده خانومم تو زندگیم دخالت میکردن وبا خانومم مشکلی نداشتم ولی به زور پدر و قاضی دادگاه زندگی من به طلاق کشید.وقاضی در جلسه های دادگاه فقط می خندید ومی گفت باید زنت را طلاق بدی.آیا این قانون حمایت وپیشگیری خانواده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
به جاي طرح كاهش طلاق ، طرح كاهش اجاره خانه رو اجرا كنيد كه بسيار مؤثر تر از طرح شماست
آخرین اخبار