گداهای سمج گردشگران را از بنای تاریخی "تاج محل"، مقصد نخست گردشگری هند فراری داده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، افزایش گداهای سمج گردشگران در اطراف بنای تاریخی "تاج محل"، مقصد نخست گردشگری هند باعث شده که گردشگران تاج محل کاهش چشمگیری یافته و چهره‌ نامطلوبی را از این بنای تاریخی منطقه در ذهن برخی گردشگران برجای بگذارد.
 
براساس آمارها تاج محل در در 10 ماهه اول سال جاری میلادی تنها میزبان حدود 9 میلیون گردشگر بود که از کاهش 10 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2013 حکایت دارد.
 
در این شرایط گداها، دست ‌فروشان و حتی کارکنان شاغل در تاج محل اجازه تماس فیزیکی با گردشگران را نداشته و در صورت شکایت گردشگران از آنها به دلیل ایجاد مزاحمت تا 10 هزار روپیه معادل حدود 200 دلار آمریکا جریمه می شوند.
 
گداهای سمج گردشگران در شرایطی گردشگران را از تاج محل فراری داده اند که سالها قبل مقامات صنعت گردشگری مصر نیز با مشکل مشابهی مواجه شدند که کاهش چشمگیر گردشگران "اهرام ثلاثه" و "مجسمه ابوالهول"را در پی داشت. به همین دلیل پروژه ارتقا سیستم امنیتی منطقه جیزه یا مدرنیزاسیون اهرام در دستور کار مقامات مصری قرار گرفت.
 
در قالب این پروژه فعالیت دست ‌فروشان و شتربانان در این منطقه ممنوع شد، برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به اهرام ثلاثه توسط گردشگران 199 دوربین‌ مداربسته نصب شدند و مأمورانی نیز با ظاهری مانند گردشگران وضعیت امنیتی منطقه را ‌بصورت شبانه روزی تحت نظر دارند.
 
تاج‌محل که در شمال شهر آگرا در منطقه‌ گوجرات و در 400 کیلومتری دهلی‌ نو پایتخت هند واقع شده و در سال 1983 میلادی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید، در سال 2013 میزبانی از بیش از 12 میلیون گردشگر را و به جاذبه نخست گردشگری این کشور تبدیل شد.
 
این بنای تاریخی که نمایی از سنگ مرمر سفید دارد و با استفاده از 20 هزار قطعه‌سنگ مرمر روی سکویی عظیم از مرمر بنا شده ، در قرن هفدهم میلادی به‌ دستور یکی از پادشاهان مغول هند به نام شاه‌جهان برای اثبات علاقه‌ او به همسرش در مدت 22 سال ساخته شده است.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.