یک روان شناس گفت: افراد کتاب‌ةا را بر اساس نام یا جلد آن‌ها خریداری نمی‌کنند بلکه کتاب‌ها را بر اساس نیاز‌های روانی و شخصی و مهارت‌های خاص افراد خریداری می‌کنند.

 حسین ابراهیم مقدم روان‌شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی افزود: به طور کلی هر آنچه که در معرض دید، قرار می ‌گیرد از نمایشگاه‌های لوازم منزل گرفته تا نمایشگاه‌های کتاب منجر به یاد آوری و ذکر نیازمندی‌هایی در افراد می‌شود.
 
 وی اظهار داشت: در نمایشگاه‌های کتاب با دیدن کتاب‌های متفاوت و مخصوصا شور و هیجانی که در افراد دیگر برای خرید کتاب صورت می‌‌گیرد ترغیبی در افراد ایجاد می‌کند که افراد دیگر برای خرید کتاب اقدام خواهند کرد البته شایان ذکر است که کتاب و کتاب فروشی همانند دارو‌ها و داروخانه‌ است.
 
 وی اظهار کرد: به این ترتیب افراد کتاب ها را بر اساس نام یا جلد آن ها خریداری نمی کنند بلکه کتاب ها را بر اساس نیازهای روانی و شخصی و مهارت‌ةای خاص  خود و کودکانشان خریداری می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: آشنا کردن فرزندان با فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از همان دوران کودکی باعث می‌شود که این امر مهم در ذهن او نهادینه شود. به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که در زمان برپایی نمایشگاه های کتاب از روش‌های متفاوت تشویقی استفاده کنند تا ترغیب بیشتری در فرزندانشان‌ به وجود بیاورند تا فرزندان با میل بیشتری از نمایشگاه‌های کتاب دیدن کنند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کتاب ، خانواده ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار