دبير سنديكاي صنعت برق گفت:‌ در صورتي كه دولت چاره اي براي پرداخت مطالبات پيمانكاران نداشته باشد در سال 92 با خاموشي مواجه مي شويم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حميدرضا صالحي در نشستي خبري به تشريح و اعلام مواضع سنديكا و تحولات اخير اقتصادي صنعت برق پرداخت و گفت: با وضعيتي كه در حال حاضر صنعت برق با آن روبرو شده است در صورتي كه دولت چاره اي براي پرداخت مطالبات پيمانكاران نداشته باشد و اقدامات لازم براي توسعه صنعت برق انجام نشود قطعا در سال 92 با خاموشي برق مواجه خواهيم شد.

وي ادامه داد: هدفمندي يارانه ها با كاهش مصرف برق كمك بزرگي به صنعت برق كرد اما دولت بايد هر چه سريعتر فكري به حال پيمانكاران صنعت برق داشته باشد در غير اين صورت به دوران قبل از انقلاب باز مي گرديم كه اجناس خارجي با چند برابر قيمت را در بازار به وفور ببينيم.

دبير سنديكاي صنعت برق گفت: عدم استفاده از LC ريالي باعث شده تا شركت هاي صنعت برق با مشكل نقدينگي و گردش مالي مواجه شوند.

وي افزود: هزينه انتقال يك يورو به خارج از كشور توسط صرافي ها هزينه بالايي را به شركت ها تحميل مي كند چرا كه آنها ارز را به شكل دولتي از ما بر مي دارند و به نرخ آزاد به خارج از كشور مي فرستند.

صالحي ادامه داد: دولت با فروش دلار و سكه 15 هزار ميليارد تومان نقدينگي جذب كرده بنابراين بهتر است كه چاره اي براي پيمانكاران صنعت برق هم داشته باشد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار