رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از تحصیل یک‌هزار دانش‌آموز استثنایی در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان در نشست خبری با اشاره به اینکه توانبخشی معلولان مقدم بر آموزش آنهاست گفت: خود شناسی معلولین ، خود مدیریتی، استفاده از پتانسیل های موجود و شناخت از افراد در تعاملات روزمره جزو ملزومات رابطه مفید و موثر با معلولین می باشد.

فریقی نقش اصحاب رسانه و مطبوعات در شناخت و ارتقاء جایگاه معلولین و توجه جدی به توانمندی های آنان را برجسته دانست.

وی مقوله مهم در حوزه معلولین را اجرایی شدن نگرش های مثبت اعلام و تصریح کرد : امسال شعار روز جهانی معلولین"توسعه پایدار نوید فناوری" اعلام شده که تلاش ما در این مورد نهادینه سازی و بسط این شعار خواهد بود و تعامل افراد در این حوزه بایستی دو سویه و مثبت با معلولین باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تعداد دانش آموزان استثنایی را بیش از 1000 نفر بر شمرد و گفت: توجه به شرایط تحصیل و محیط فیزیکی و امکانات مورد نیاز این دانش آموزان جزو ضرورت های آموزش این افراد است.

فریقی با اشاره به تفاوت در نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان استثنایی در مقایسه با دانش آموزان عادی وجود فضاهای آموزشی خاص دانش آموزان استثنایی را جزو اولویت های برنامه ریزان این حوزه در آموزش و پرورش اعلام و خاطر نشان کرد: در این خصوص برنامه ریزی های  ویژه ایی به عمل آمده و در کل نواحی و مناطق بالغ بر 50 آموزشگاه مستقل و ضمیمه وجود دارد که در اکثر آنها مناسب سازی محیط انجام پذیرفته است.


انتهای پیام/ش



 

برچسب ها: تحصیل ، دانش آموز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.