6فروند شناور موشک‌انداز ارتقاء یافته، 3 فروند بالگرد موشکی و اژدرافکن، یک هواناو، یک هواپیمای بال ثابت و نصب اژدر جدید بر روی بالگرد از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش است که امروز با حضور فرمانده کل ارتش در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، با حضور امیر سرلشکر «عطاءالله صالحی»، فرمانده کل ارتش 6 فروند شناور موشک انداز ارتقاء یافته و اورهال شده، 3 فروند بالگرد موشکی و اژدرافکن، یک هواناو، یک هواپیمای بال ثابت در منطقه یکم دریایی بندرعباس صبح امروز به ناوگان دریایی ارتش ملحق شدند.
 
4 فروند ناوچه گشت دریایی فجر، شمس، فتح و نور و 2 فروند ناو کلاس سیریک و کلات که به سامانه‌های موشکی سطح به سطح مجهز شده‌اند به یگان‌های نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.
 
همه این شناورها که پیش از این در مأموریت‌های لجستیک و گشت دریایی بکار می‌رفتند، به موشک‌های کروز سطح به سطح دریایی مجهز شده‌اند.
 
همچنین، یک فروند هواناو SRN6، یک فروند بالگرد ضد سطحی AB212، دو فروند بالگرد ضد زیرسطحی SH3D و یک فروند هواپیمای گشت دریایی F27  نیز از سایر یگان‌هایی بودند که الحاق شدند و بالگرد RH مین روب نداجا نیز که قبلاً رونمایی شده بود بار دیگر به معرض نمایش گذاشته شد.
 
گفتنی است؛ جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش برروی 2 بالگرد  SH3D  نیروی دریایی نصب شد و یک فروند بالگرد نیز برای عملیات‌های ضد سطحی به موشک هوا به سطح مجهز شد که این بالگردها پس از اورهال کامل توسط پنها به ناوگان دریایی ارتش ملحق شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار