عضو کمیسیون کشاورزی گفت: طبق قانون ارزش افزوده، بر اساس ماده 33 این قانون باید محصولات کشاورزی در بورس کالا عرضه شوند که در حال حاضر ما شاهد عرضه محصولات استراتژیک در این بازار هستیم.

محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متولی قیمت تضمینی و ورود محصولات کشاورزی به بورس، وزارت جهاد کشاورزی است که باید شرایط ورودی محصولات باغی، زراعی و حتی گوشت، تخم‌مرغ و ... به این بازار را تسهیل کند.

وی در ادامه افزود: دولت همچنان در صدد خریداری شیر از تولیدکنندگان هم از طریق خرید تضمینی و هم به صورت یارانه‌ای است زیرا تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی این استدلال را دارند که افزایش دوباره فرآورده‌های لبنی توجیح اقتصادی ندارد.

توکلی با اشاره به مسکوت ماندن قانون جامع دامپروری کشور تصریح کرد: این لایحه دارای اشکالاتی بوده که بعد از رفع نواقص در کشور قابل اجرا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه بعضی قوانین مانند الحاق یک کلمه ظرفیت به مجوز داده پروانه‌های چاه غیر مجاز به کشور بر اساس ظرفیت آن لطمه‌ای به این قانون وارد کرده و سبب شده این قانون تا به امروز با الحاق این کلمه مسکوت بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.