سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با بیان اینکه انگلیس از صلح و ثبات در لبنان حمایت می‌کند اعلام کرد که 3500 سرباز لبنانی در پادگانهای آموزشی انگلیس آموزش دیده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره، «فرح دخل الله»، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در سخنانی با اعلام اینکه انگلیس شدیدا از صلح و ثبات در لبنان حمایت می‌کند اعلام کرد که ۳۵۰۰ سرباز لبنانی در پادگانهای آموزشی انگلیس آموزش دیده‌اند. 

وی با بیان اینکه انگلیس اقدام به کمک ارتش لبنان به میزان ۲۷۳ میلیون دلار خواهد کرد افزود: از سال ۲۰۱۲ انگلیس ۳۱ میلیون دلار برای برنامه آموزش و تجهیز هنگ‌های زمینی ارتش لبنان صرف کرده است که این هنگ‌ها اقدام به مراقبت و ممانعت از اقداماتی که گروه‌های افراطی و غیرقانونی در مناطق مرزی که بیش از ۱۵۰ کیلومتر از مرزهای لبنان با سوریه را در بر می‌گیرد انجام می‌دهند، کرده‌اند. 

وی گفت: ۳۵۰۰ سرباز لبنانی در پادگانهای آموزشی انگلیس آموزش دیده‌اند و ماه گذشته نیز پارلمان انگلیس موافقت کرد تا مبلغی بیشتر به میزان ۳. ۶ میلیون پوند استرلینگ برای آموزش ارتش لبنان مصرف گردد. 

از سوی دیگر «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اعلام کرد که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به او گفته است که هدیه عربستان سعودی در مسیر اجرا قرار دارد و فرانسوی‌ها نیز مصمم هستند تا مسلح کردن ارتش لبنان را از ابتدای ماه جاری شروع نمایند. 

نخست وزیر لبنان همچنین با اعلام اینکه وی توانسته تا وعده اروپا مبنی بر لزوم حمایت از لبنان را جلب نماید گفت: هدف از نشست من با رئیس جدید اتحادیه اروپا امروز فقط تبریک به وی نیست بلکه به منظور ایجاد یک رابطه محکم و استوار با اتحادیه اروپا برای مرحله بعد می‌باشد. 

انتهای پیام/




در حال تکمیل است....
برچسب ها: لبنان ، انگلیس ، اموزش ، نظامی ، سخنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار