سورانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صادرات 1.5 میلیون بشکه میعانات گازی در اواسط آذر امسال

رئیس پالایشگاه فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی از صادرات 1.5 میلیون بشکه میعانات گازی از فاز 12 پارس جنوبی در اواسط آذر امسال خبر داد و گفت: تاکنون چهار محموله به حجم ٤,٧ میلیون بشکه میعانات فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی صادر شده است.

جمشید سورانی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون چهار محموله به حجم ٤,٧ میلیون بشکه میعانات فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی صادر شده و 1.5میلیون بشکه نیز در اواسط آذر ماه سالجاری صادر می شود.
 
وی با اشاره به کیفیت بالای میعانات گازی تولیدشده در فاز ١٢ میدان پارس جنوبی، تصریح کرد: هم اکنون H٢S این میعانات تقریبا به صفر رسیده است، درحالی که براساس استانداردهای بین المللی این میزان می تواند تا ٢٠ PPM باشد، بنابراین، هم اکنون این محصول در بازارهای بین المللی بسیار مشتری پسند است.
 
رئیس پالایشگاه فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی گوگرد زدایی ٩٩,٨ درصدی از گاز تولید شده در این پالایشگاه را یکی از مزیتهای این پروژه دانست و گفت: هم اکنون نخستین واحد گوگرد زدایی این پالایشگاه وارد مدار تولید شده و با راه اندازی دومین سکوی دریایی این فاز واحد دوم گوگرد زدایی وارد مدار تولید خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ٢٥٠ تن گوگرد در فاز ١٢ پارس جنوبی تولید می شود که پس از تجمیع با گوگرد تولیدی دیگر فازها، از لنگرگاه صادراتی گوگرد پارس جنوبی صادر می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار