رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده از برگزاری مسابقه ویلچر‌رانی همزمان با هفته معلولان در خدابنده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ عصمت نصیری قیداری با اشاره به برنامه‌های بهزیستی خدابنده در هفته معلولان اظهار داشت: مسابقه ویلچر‌رانی در سطح شهر و تقدیر از معلولان شهرستان و خانواده‌هایی که از آنها مراقبت می‌کنند یکی از برنامه‌های هفته معلولان شهرستان خدابنده است.

وی بازدید از مراکز توان‌بخشی شهرستان خدابنده را از دیگر برنامه‌های هفته معلولان بهزیستی شهرستان خدابنده عنوان کرد و افزود: شهرستان خدابنده دارای چهار مرکز توان‌بخشی است.

این مسئول همچنین برگزاری مسابقه قرآن بین نابینایان شهرستان در هفته معلولان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

مدیرکل بهزیستی شهرستان خدابنده در رابطه با مناسب‌سازی معابر برای معلولان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با بخشداران، دهیاران و فرمانداری شهرستان خدابنده در راستای مناسب‌سازی معابر برای رفت و آمد و ورود و خروج معلولان انجام شده است.

نصیری‌قیداری تعداد معلولان تحت پوشش بهزسیتی شهرستان خدابنده را 4 هزار و 252 نفر عنوان کرد و گفت: مستمری‌بگیران بهزیستی نیز جز همین تعداد هستند.

وی پرداخت مستمری به معلولان، کمک هزینه درمان، ازدواج و مسکن را از جمله از خدماتی عنوان کرد که بهزیستی شهرستان خدابنده به معلولان ارائه می‌دهد.

این مسئول آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش بهیار‌ها، آموزش معلولان و خانواده‌های آنها را از دیگر برنامه‌های آموزشی بهزیستی شهرستان خدابنده برشمرد.

مدیرکل بهزیستی شهرستان خدابنده در رابطه با اشتغال معلولان ادامه داد: برپایی کارگاه‌های خیاطی یکی از موارد ایجاد اشتغال برای معلولان است که پس از آموزش می‌توانند در تولیدی‌ها مشغول به کار شوند یا خود تولیدی ایجاد کنند.

نصیری‌قیداری با اشاره به اجرای طرح شنوایی‌سنجی در شهرستان اظهار کرد: این طرح برای نوزادان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف پیشگیری سریع از ناشنوایی کودکان است، تصریح کرد: نیرو‌های بهزیستی در بیمارستان‌ها مستقر هستند و پس از معاینه نوزادانی را که دارای مشکل هستند برای کاشت حلزون معرفی می‌کنند.

این مسئول گفت: هزینه کاشت حلزون توسط بهزیستی تامین می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.