رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: بدون هلی‌برن نمی‌توان مجروح را تخلیه کرد و پادگان دوشان‌تپه جای مناسبی برای نشستن هلی‌کوپترهاست و باید در این خصوص اقدامات بیشتری را با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران وزارت کشور در مراسم رزمایش سراسری مقابله با بلیات -بلایای طبیعی- که در منطقه عمومی لویزان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ‌کدام از حوادث مثل زلزله مشکل‌ساز نیست و شاید در بعضی از نقاط امنیت ملی را به مخاطره بیندازد و این یک بحث اساسی است.
 
وی افزود: در حوادث دیگر مثل سیل و ساخت و ساز نیز انتظار خسارت وجود دارد و در بحث زلزله با یک اشکال اساسی مواجهیم که باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم در موارد بحران‌ها اظهار داشت: باید در مورد بحران‌ها پیش‌بینی لازم انجام شود و زلزله مهم‌ترین بحث ما در حوادثات مختلف است که باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
 
وی ادامه داد: امروز ژاپن با بکارگیری علم و خرد، دانش و اندیشه خود توانسته در مقابل زلزله ایمن شود  و این یک حکمت الهی بوده و ما هم می توانیم در مقابل حوادث ایمن شویم و این قوانین خصوصاً در ساختمان‌سازی باید رعایت شود.
 
وی با اشاره به اینکه اگر در بحث ساختمان‌سازی قوانین و اصول را رعایت نکنیم، باید منتظر مرگ باشیم، گفت: ساختمان مانند یک چارپایه است که آن را به گردن خود می اندازیم و منتظر زلزله هستیم تا ساختمان این کار را برای ما انجام دهد و باید در بنگاه معاملات وقتی معامله ساختمانی انجام می‌شود از بحث ایمنی حتماً مطالبات لازم انجام شود.
 
نجار با اشاره به خسارات سنگین زلزله بم و تلاش همه استان‌ها برای اقدامات مؤثر در زمینه خارج کردن مردم از آوار اضافه کرد: در این خصوص با همه امکاناتی که بود، توان لازم به‌کار گرفته شد و مثمر ثمر بود.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور خاطرنشان کرد: بدون هلی‌برن نمی‌توان مجروح را تخلیه کرد و پادگان دوشان‌تپه جای مناسبی برای نشستن هلی‌کوپترهاست و باید در این خصوص اقدامات بیشتری را با جدیت دنبال کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار