میرزایی گفت: دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی تا پایان هفته آینده معرفی مي‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حسین میرزایی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی گفت :   تقویت کانون های  تئاتر دانشگاه ها، حمایت مالی از نمایش‌های دانشجویی، ارائه تسهیلات جهت خرید بلیط تئاتر برای دانشجویان، برگزاری جشنواره ها، نشست های آموزشی و تخصصی، تولید و توزیع بسته های حمایتی و آموزشی و انعقاد تفاهم نامه با خانه هنرمندان از مهمترین برنامه های اجرا شده و در دست اجراء توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی می باشد. 

وی با اشاره به اینکه باید به کانون های تئاتر توجه بیشتری داشته باشیم افزود: اولین نشست تخصصی آموزشی ویژه دبیران كانون هاي دانشگاه های سراسر کشور همزمان با هفدهمين جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار گردید و در صدد برگزاری نشست های ترمی ویژه دبیران کانون های تئاتر به صورت منطقه ای هستیم. 

میرزایی تصریح کرد :  ابلاغ اعتبار حمایتی جهت تقویت کانون ها، تهیه و ارسال بسته های حمایتی مانند: بانک نمایشنامه های دانشجویی، کتاب، لوح فشرده نمایش ها، کارگاه ها و نمایشهای رادیویی از جمله اقدامات صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اينكه جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی یکی از معتبر ترین جشنواره ها می باشد و انشاءالله هجدهمین دوره آن به بهترین شکل برگزار خواهد شد تصریح کرد : افرادي براي دبيري اين جشنواره خود را به ما معرفي كرده اند و گزینه های مختلفی نيز از سوی دانشگاهیان و اهالی تئاتر مطرح شده و در حال نزدیک شدن به جمع بندی های نهایی برای انتخاب دبیر هستیم و تا پایان هفته آینده دبیر را معرفی خواهيم کرد. 

وی در خصوص حمایت از جشنواره هاي تئاتراظهار داشت : جشنواره تئاتر عروسکی، جشنواره تئاتر تجربه و  پنجمین سوگواره تئاتر عاشورایی (در قالب: تعزيه، نمايش هاي خياباني و مقتل خواني) تا كنون مورد حمايت اداره كل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم  قرار گرفته اند. 

میرزایی با اشاره به تسهیلات ارائه شده جهت خرید بلیط تئاتر برای دانشجویان افزود: این تسهیلات با حمایت مالی از اجراهای برگزیده هفدهمين جشنواره تئاتردانشگاهی آغاز شد و تسهیلات 50 الی 70 درصدی نیز برای خرید بليط  اجراهای عمومی به کانون های تئاتر دانشگاه ها اختصاص داده شده و در آینده نیز  تسهيلات بيشتري برای عموم دانشجویان اعم از رشته های هنری و غیر هنری به منظور ترويج فرهنگ تئاتر در ميان دانشجويان اختصاص خواهيم داد. 

وی خاطرنشان کرد : تفاهم نامه اي فیمابین این اداره کل و خانه هنرمندان ایران منعقد شده كه به افزایش ظرفیت های موجود کمک شایانی خواهد كرد. 

دکتر میرزایی در پایان با اشاره به حمایت از تعمیرات تالار مولوی خاطر نشان کرد: مذاکراتی برای اختصاص مکانی به عنوان پلاتو و سالن اجراء ویژه دانشجویان صورت گرفته كه نتيجه آن در آينده اعلام خواهد شد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.