آنچه فصل نامه ناکوک را از دیگر آثار هنری متمایز می‌کند؛ انرژی مضاعف بازیگران، تمرینات سخت و فشرده، بداهه نوازی و اجرای موسیقی زنده و... است که ساز این فصل‌نامه را کوک کرده است.

وقتی
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، "فصل‌نامه ناکوک" به کارگردانی "پویا پیروزرام" و تهیه‌کنندگی "محمد پیروز رام" و  از 15 بهمن الی 4 اسفند به روی صحنه می‌رود.
 
محمدجواد حاجیلویی، اشکان شریعت، رضا فخاری نویسندگان فصل نامه ناکوک هستند، همچنین رضا موسوی، محمد جواد حاجیلویی، محمد حسین مجد طاهری، محمد حق‌شناس، معصومه ورزدار، فاطمه سوهانی، لاوین حسینی، سونیا کثیری، امید اشرفی مقدم، نگین مهران بازیگران جوانی هستند که در فصلنامه ناکوک ایفای نقش می‌کنند.

فصل‌نامه ناکوک با طراح صحنه و لباس فاطمه اعظمی و دوخت لباس زینب اعظمی، طراحی و اجرای گریم روژین رحیمی و الهه عبدی و گرافیک حمید محمودی‌کیا و مجتبی صلواتیان، طراح نور جعفر پوینده اجرا می‌شود.
 
همچنین تیزر فصل‌نامه ناکوک نیز توسط محمد پیروزرام، معین الدین خورشیدی،علی اسماعیل‌لو، هاشم درزی ساخته شده اس و ضیا صفویان، سینا عدلی، بهاره سیدی عکاسان فصل نامه ناکوک هستند .
 
"پویا پیروزرام" کارگردان فصل نامه ناکوک درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته با ارائه ایده‌هایی توسط محمد جواد حاجیلویی نوشتن متن اولیه فصل نامه ناکوک شروع شد و تمرینات اولیه آغاز شد و از ابتدای آغاز فعالیت، موسیقی این نمایش بر عهده معین الدین خورشیدی  قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شیوه کار، کارگروهی است و ایده تمام افراد در کارمورد توجه قرار گرفته است، گفت: فصل نامه نا کوک بر اساس اتودها و ایده‌های کل گروه پیش رفت.

پیروزرام افزود: فصل نامه ناکوک در جشنواره تئاتر دانشگاهی که در اردیبهشت 93برگزار شد، اجرا و در تماشاخانه انتظامی مورد بازبینی قرار گرفت و اوایل تابستان کار برای اجرای مجدد مورد قبول واقع شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بازیگران در سه ماه تابستان تمرین نداشته‌اند ادامه داد: از اوایل مهرماه تمرین به صورت مداوم و جدی آغاز شد.

پیروزرام ادامه داد : تمرینات فصل نامه ناکوک سخت، زمان بر اما لذت بخش است و افرادی که در این گروه فعالیت می‌کنند جوان و پر انرژی و علاقه‌مند به تئاتر هستند و اگر این انرژی و پشتکار گروه نباشد برای ادامه راه دوام نمی‌آورند.

کارگردان فصل نامه ناکوک با بیان اینکه نتایج دلخواه در پروسه زمانی طولانی مشخص خواهد شد گفت: افراد توانمندی در گروه فعالیت می‌کنند و جنس تمرینات در این تئاتر بسیار سخت و دشوار است.

وی همچنین به موسیقی در فصلنامه ناکوک اشاره کرد و ادامه داد: اساس اصلی کار بر پایه موسیقی پیش می‌رود و موسیقی جدا یا چسبیده به کار نیست از ابتدای نمایش کار با موسیقی شروع می‌شود و فصل نامه ناکوک از دل موسیقی به وجود می‌آید.

وی گفت: تمرین در موسیقی و آواز و کنش‌های فیزیکی در صحنه شیوه اجرا را سخت و لذت بخش می‌کند.

پیروزرام همچنین به انرژی و تجربه جوانان اشاره کرد و گفت‌: افراد جوان و علاقه‌مندی که در گروه هستند، ریسک‌پذیری بالایی نسبت به دیگران دارند و انرژی و انگیزه‌ای که به کل گروه می‌دهند قابل تقدیر است.

وی گفت: فصل نامه ناکوک نسبت به خیلی از کارهای اجرا شده کاری بسیار متفاوت است  امیدواریم انرژی و متفاوت بودن این کار بلاواسطه بین تماشاگر و بازیگر تبادل شود.

کارگردان فصلنامه ناکوک در پایان درباره نقش کلیدی تهیه کننده در عرصه تیاتر اشاره کرد و افزود: حضور محمد پیروزرام در نقش تهیه‌کننده در این پروژه باعث بالا رفتن انگیزه گروه و بهبود کیفیت اجرا برای مخاطب شود.

آهنگسازی این اثر را "معین الدین خورشیدی" بر عهده دارد و با ارائه سبک جدیدی از موسیقی در تئاتر تفاوت ویژه ای را ایجاد کرده است. 
 
وی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بداهه زنی از ویژگی بارز اجرای موسیقی در  فصل‌نامه ناکوک است، گفت: بخش اصلی موسیقی در تمرین‌ها پایه‌ریزی شد.

خورشیدی افزود: موزیک، تکمیل‌کننده یا پرکننده فضا نیست، بلکه جزئی از صحنه محسوب می‌شود و تعدادی از آهنگ‌هایی که در فصل‌نامه ناکوک مورد استفاده قرار گرفته است با الهام از بازی بازیگران و فضایی ایجاد شده، ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه مبنای کار در فصل نامه ناکوک گروه خوانی است افزود: بخشی از موسیقی کار نیز با الهام گرفتن از انیمیشنی ژاپنی به نام ""elfenlied و انیمیشن "ghost in a shell" ساخته شد.

خورشیدی همچنین به اهمیت موزیک در هنرهای نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: برای به حرکت در آوردن بازیگر بر روی صحنه از ابتدای شروع نمایش از موسیقی استفاده می‌شود و انرژی که موسیقی به افراد منتقل می‌کند بیس کار گروه به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tiwall.com یا تماس با شماره 09198079179 جهت خرید بلیط اقدام کنند.
 
آدرس خیابان ایران شهر، باغ هندمندان، خانه هنرمندان ایران، نمایشخانه استاد انتظامی، زمان:15 بهمن الی 4 اسفند ،  ساعت اجرا 18:15.

لازم به ذکر است؛ زنگ افتتاح نمایش«فصل نامه ناکوک» با حضور حمیدرضا نعیمی و آتش تقی پور به صدا در می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار