پزشکان متخصص بیمارستان امام رضا (ع) آمل روز چهارشنبه در یک عمل جراحی توده 12 کیلوگرمی را از شکم بانوی 71 ساله خارج کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،سرپرست تیم پزشکی که این عمل جراحی را انجام داده بیان داشت : این بیمار به علت درد زیرشکمی، بزرگی شکم و خونریزی احساس ناراحتی می کرد که در بررسی های صورت گرفته وجود توده خوش خیم تشخیص داده شد.

دکتر «منوچهر مجد» افزود: پس از معاینه همه جانبه، انجام سونوگرافی و آزمایش های مورد نیاز، کادر پزشکی تصمیم به جراحی و خارج کردن توده از شکم بیمار کردند.

وی با اظهار این که عمل خارج کردن توده بیش از دو ساعت به طول انجامید، گفت: این توده سفت که ریشه در رحم داشت، تمام شکم بیمار را فرا گرفته بود.

این پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: توده خارج شده برای بررسی و تشخیص قطعی به آزمایشگاه آسیب شناسی ارسال شده است.

مجد افزود: توده از قسمت تخمدان طرف راست بیمار خارج شد و هیچ آسیبی به تخمدان طرف چپ و رحم او وارد نکرد.

وی حال عمومی بیمار را پس از انجام عمل جراحی رضایتبخش توصیف کرد و گفت: او هم اکنون در بخش جراحی زنان بیمارستان امام رضا (ع) بستری است.

مجد بر ضرورت توجه جدی تر شهروندان به پیشگیری برای ارتقای سلامتی تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری و تشخیص زودرس چنین توده هایی به زنان، بویژه دختران جوان توصیه می شود تا در ابتدای قاعدگی از رحم و تخمدان ها سونوگرافی انجام دهند.

وی ادامه داد: بانوان با سن بیش از 30 سال و بویژه آنانی که مجرد هستند، بهتر است به طور میانگین سالانه هشت نوبت سونوگرافی از رحم انجام دهند.

پارسال نیز پزشکان متخصص بیمارستان امام رضا (ع) آمل در چند مورد توده هایی به وزن های مختلف از شکم بیماران خارج کرده بودند.
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.