برگزاری کنسرت توسط "سامی یوسف" خواننده ایرانی الاصل مقیم انگلیس در ایران همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ "سامی یوسف" با نام اصلی "سیامک رادمنش" در 30 تیر 1359 در تهران به دنیا آمد و در حال حاضر در انگلیس زندگی می‌کند.

وی یکی از دو فرزند "بابک رادمنش" ترانه سرا و موزیسین ایرانی است. سامی یوسف معتقد به اینترناسیونالیسم اسلامی است و از سوی مجله تایم آمریکا به عنوان بزرگترین ستاره راک جهان اسلام و از سوی مجله گاردین انگلیس به عنوان ستاره راک مقدس معرفی شده است.

عده‌ای علت موفقیت او را به خاطر چهره‌اش و کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش می‌سازد،می‌دانند اما بی شک مضامین اجتماعی، آرمانگرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، به خصوص در موسیقی جهان اسلام بی تاثیر نیست.

یوسف به زبان‌های انگلیسی،ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی، اردو، مالایی و عربی ترانه‌هایی خوانده است.

وی در سال 2012 در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام (ص) ترانه‌ی "این یک بازی است" را خواند و از طرفدارانش خواست در محکومیت این حرکت حتاکانه بازدید این ترانه را در یوتیوب به میلیون برساند.

پنجمین آلبوم سامی یوسف با عنوان "مرکز" در 21 شهریور 1393 به صورت سراسری پخش شد و خیلی از ایرانی‌ها نیز این آلبوم را شنیدند. ترانه" ساری گلین"، از نکات جالب توجه این آلبوم بود.


سرنوشت کنسرت سامی یوسف در ایران

به تازگی و پس از انتشار آلبوم "مرکز" سامی یوسف و حضور ستارگان موسیقی جهان در ایران و برگزاری کنسرت، شایعاتی مبنی بر حضور "سامی یوسف" در ایران برای برگزاری کنسرت به وجود آمد؛اما نکته جالب توجه این است که طبق اعلام مسئولان شرکت "اندانته رکوردز" هیچ گونه درخواستی از ایران به سامی یوسف نرسیده و وی در ایران نماینده‌ای مشخص ندارد.

نکته قابل توجه این است که در سایت رسمی "سامی یوسف" نیز هیچ مطلبی مبنی بر برگزاری کنسرت سامی یوسف در ایران اعلام نشده است و حتی به صورت رسمی روز شنبه 8 آذر 93 بابک رادمنش پدر سامی یوسف خبر سفر این هنرمند بین المللی به ایران و برگزاری کنسرت در زمستان سال جاری را تکذیب و اعلام کرد از فردی که ادعای تهیه کنندگی این برنامه را کرده است شکایت کرده و وی تحت پیگرد قانونی است.


باشگاه خبرنگاران در روزهای گذشته چندین بار پیگیر حضور سامی یوسف در ایران از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که متاسفانه در هیچ یک از اقدام‌ها موفق به دریافت پاسخی از سوی مسئولان از جمله "پیروز ارجمند" رئیس دفتر موسیقی درباره این موضوع نشد و باید دید چه اتفاقی برای کنسرت این خواننده مسلمان خواهد افتاد.

گزارش از: مهدی خان‌محمدی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید خدمت شما
خواهش می کنم پیگیر دعوت کردن این خواننده ی محبوب و مسلمان باشین ... ایشون مدت هاست که توی صفحات مجازی شون می گن که قصد اومدن به ایران رو دارن اما ازشون دعوت رسمی نشده ... خواهش می کنم پیگیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۱:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
چرا به جای کنسرت همچین افرادی

کنسرت جوانان کشور برگزار کنید
آخرین اخبار