داعشی ها مناطق اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور واقع در در شرق سوریه را آماج حملات شدید خود قرار داده اند اما تاکنون در این حملات شکست خورده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، جعفر مهنا خبرنگار شبکه المنار در سوریه در گزارشی گفت: ارتش سوریه با گروههای مسلح در بیابانها و مناطق جنگلی و ساختمانها در حال نبرد است و عملیاتش را در محله حویقه در شمال شرقی شهر دیر الزور تشدید کرده است.

افراد مسلح از وجود درختان زیاد و مزارع برای نفوذ به کمینهای ارتش سوریه استفاده می کنند. ارتش نیزاز روی زمین و از زیر زمین به سرعت به این حملات پاسخ می دهد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: یکی از تونلهای تروریستها شناسایی شد. یگانی از نیروهای ویژه این تونل را منفجر کرد. به تروریستها پیام می دهیم هر قدر که توطئه کنند و بکوشند باز هم سوریه به عنوان یک دژ مستحکم و پایدار و مقاوم باقی خواهد ماند و همه توطئه ها در برخورد با این صخره پایدار ، درهم خواهد شکست.

خبرنگار المنار گفت محافل نظامی دست اندر کار در دیر الزور برای ایجاد حصار امنیتی در برابر گروههای مسلح تلاش می کنند و ارتش در حال پیشروی در محله حویقه است که کلید منطقه شمالی دیر الزور محسوب می شود.

حویقه نزدیک به پل الصیاصیه است که مهم ترین راه عبوری گروههای مسلح است.

زمانیکه این پل به تصرف نیروهای ارتش سوریه در آید این شهر از دسترسی افراد مسلح در امان می ماند و آنها نمی توانند وارد این شهر شوند.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت: ما اکنون در خط مقدم در حویقه در شهر دیر الزور هستیم و با گروههای تروریستی که در تلاشند از اینجا به سمت شهر پیشروی و به مردم حمله کنند می جنگیم. ما ارتش سوریه در کمین تروریستها هستیم.

ساکنان محله حویقه که از وجود افراد مسلح رنج دیده اند از ورود ارتش سوریه استقبال کرده اند.

در شرق سوریه هر روز درگیریهای شدید با داعشی ها ادامه دارد و افراد مسلح برای سقوط حویقه به دست ارتش سوریه آماده می شوند و همین باعث شده است از سمت فرودگاه به حملات سنگین و متمرکز اقدام کنند. فرودگاه به عنوان شریان حیاتی و لجستیکی دیر الزور محسوب می شود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار