تلاش سازندگان ایرانی برای ساخت مخازن سی ان جی؛

مخازن سی ان جی تولید شده در کشور استانداردهای روز دنیا را دارد

دانش فنی ساخت مخزنهای سی ان جی در کشورمان به زودی بطور کامل بومی می شود و در این مسیر سازندگان ایرانی در حال انتقال کامل دانش فنی مورد نیاز هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، فربد مصافی مدیر تضمین کیفیت یکی از سازندگان داخلی مخازن سی ان جی گفت: دانش فنی ساخت مخزنهای سی ان جی در کشورمان به زودی بطور کامل بومی می شود و در این مسیر سازندگان ایرانی در حال انتقال کامل دانش فنی مورد نیاز هستند.
 
وی افزود: بعضی از سازندگان برای ساخت مخازن مواد اولیه آن را از خارج از کشور وارد می کنند اما فرآیند ساخت را در داخل انجام می دهند، همچنین انواع مخازن به زودی بومی سازی کامل می شود و کشور بی نیاز از واردات خواهد شد.
 
مصافی تصریح کرد: مخازن سی ان جی تولید شده در کشور کیفیت مطلوبی دارند و دارای استانداردهای مورد نیاز هستند.
 
 وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال همزمان با افزایش تولید خودرو در کشور بر میزان تقاضا برای خودرو های دو گانه سوز افزوده شود و مشتریان اصلی این مخازن یعنی شرکتهای ایران خودرو و سایپا مخزنهای بیشتری برای نصب خریداری کنند.
 
این کارشناس خودرو افزود: در صورتی که قیمت بنزین در آینده افزایش داشته باشد، دوباره مانند سالهای پایانی دهه ٨٠ شمسی تقاضا برای خودرو های دو گانه سوز افزایش می یابد، که پیامد آن افزایش تقاضا از سوی خودرو سازان خواهد بود.
 
وی با بیان این که فرهنگ استفاده از گاز به جای بنزین در کشور نهادینه شده است گفت: ظرفیتهای خوبی برای گسترش ساخت مخازن سی ان جی در کشور  وجود دارد که در صورت حمایت دولت می توان از این سوخت پاک استفاده بیشتری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار