دو مستند "نامه ای به مادرم" و "روایت آیت" ساخته عباس میرزایی یکشنبه ، 16 آذرماه ، ساعت 18 در قالب "شبهای مستند" پخش می شوند و سپس با حضور کارگردان و سعید قطبی زاده نقد و بررسی خواهند شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ دو مستند «نامه ای به مادرم» و « روایت آیت » ساخته عباس میرزایی یکشنبه ، 16 آذرماه ، ساعت 18 در قالب « شبهای مستند » پخش می شوند و سپس با حضور کارگردان و سعید قطبی زاده نقد و بررسی خواهند شد.

«نامه ای به مادرم» مستندی با موضوع زندگی شهید ناهید فاتحی کرجو است. فیلم از حضور «عطیه ترابی» به عنوان راوی بهره می گیرد. عطیه ترابی دختری جوان و تقریبا هم سن و سال شهید کرجو است. راوی با سفر به شهر سنندج و حضور در میان اعضای خانواده، محل ربوده شدن، محل شهادت و دیگر نقاط زندگی این شهید جوان، به روایت زندگی او می پردازد. فیلم لحنی شاعرانه دارد و با اشاره هایی به ستاره «ناهید» و نیز بهره گیری از سمیه اولین شهید زن صدر اسلام، تلاش می کند تا زندگی و شهادت ناهید فاتحی را به صورتی نمادین بازسازی کند. در فیلم روایتی دقیق از نحوه ربودن، تاثیر این مساله در زندگی خانواده و در نهایت سرنوشت مادر وی پس از شهادت به تصویر کشیده می شود.

 قصه «روایت آیت» نیز در اسلام آباد غرب رخ می‌دهد. افراد بسیاری آقا داریوش و آقا محمود  را می‌شناختند و می شناسند. آنها هر دو، اهل زورخانه و پهلوان و کشتی گیر بودند. آقا داریوش قهرمان اولین دوره جام جهان پهلوان تختی بود. آنها با هم به جنگ رفتند و بچه محل ها هم همراهی شان کردند و حالا هر دو شهید شده اند و آیت، تنها یادگار آقا داریوش ساکت است.

گفتنی است «شبهای مستند» به تهیه کنندگی بابک میزانی با هدف نمایش و نقد بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه از شبکه مستند پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار