مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: با نصب تجهیزات جدید امکان افزایش انتقال بنزین و گازوئیل یورو4 از انبار نفت ری به تهران، کرج، قزوین و مشهد مقدس فراهم می‌شود.

داریوش امیر سرداری گودرزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در حاشیه بازدید از خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق، اظهار داشت: پروژه های تعویض لوله، تعمیر خوردگی و احداث خطوط لوله انشعابی شرکت خطوط لوله و مخابرات در سال جاری با پیشرفت حدود ٤٠ درصد در حال انجام است و پیش بینی شده تا پایان امسال این مهم محقق شود که برآورد مالی این طرح در سال جاری ٨٥ میلیارد ریال بوده است.
 
برآورد هزینه 120 میلیارد ریالی برای پروژه کنترل و مانیتورینگ
 
گودرزی افزود: همچنین پروژه کنترل و مانیتورینگ بیش از ٣٨٠ ایستگاه و ترانس حفاظت از کاتدیک در برنامه امسال این شرکت قرار دارد که هزینه اجرای آن حدود ١٢٠ میلیارد ریال برآورد شده است.
 
وی تصریح کرد: پیگرانیهای فاز یک و دو که در این شرکت انجام شد، منجر به شناسایی نقاط آسیب دیده خطوط لوله در سراسر کشور شده است.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس نقاط آسیب دیده بحرانی به مناطق مربوط اعلام و تعمیر و ترمیم آنها آغاز شد.
 
گودرزی در خصوص شبکه خطوط لوله انتقال بنزین در کشور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان صنعت پالایش نفت ایران افزایش عدد اکتان بنزین تولیدی در پالایشگاه‌ها و افزایش عرضه این فرآورده نفتی در سطح جایگاه‌های سوخت کشور است.
 
مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اعلام اینکه براساس این سیاست کلان اعمال تغییراتی در شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و به ویژه بنزین در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل یورو4، برنامه‌هایی به منظور رفع گلوگاه‌های عملیاتی در شبکه خطوط لوله و برخی از انبارهای نفت آغاز شده است.
 
وی با اشاره به انجام تغییرات فنی و عملیاتی گسترده در سطح شبکه داخلی خوط لوله انبار نفت ری، اظهار داشت: با نصب تجهیزات جدید امکان افزایش انتقال بنزین و گازوئیل یورو4 از انبار نفت ری به تهران، کرج، قزوین و مشهد مقدس فراهم خواهد شد.
 
گودرزی با بیان اینکه علاوه بر این تغییراتی هم در مسیر خطوط لوله در شمالغرب کشور در اولویت اجرا قرار گرفته است، تاکید کرد: با اعمال این تغییرات امکان عرضه بنزین یورو4 در سطح کلانشهر تهران و در آینده در ارومیه و اردیبل فراهم خواهد شد.
 
گودرزی با بیان این که در مرحله بعد نقاطی که در حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد آسیب دیدگی دارند مشخص و اعلام می شود، خاطرنشان کرد: در بخش سوم خوردگی های کل پروژه مشخص می شود و در برنامه تعمیر قرار می گیرد.
 
مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان این که نقاط خوردگی به چند روش برطرف می شود، تصریح کرد: در صورتی که تعداد خوردگی‌های لوله زیاد باشد، آن قسمت از لوله کاملا تعویض می‌شود و در صورتیکه مقدار خوردگی کم باشد با استفاده از نصب یک و نیم لوله روی لوله قبلی، این خوردگی‌ها ترمیم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار