نعمت اللهی گفت: وزارت نفت در راستای حمایت از نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، از شرکت ملی نفت خواسته تا کلیه طرح های سرمایه پذیرخود را جهت ارائه به شرکت کنندگان نمایشگاه آماده و ارائه دهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، اکبر نعمت اللهی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نفت اظهار داشت : وزارت نفت در راستای حمایت از نمایشگاه بین المللی انرژی کیش ، ازشرکت ملی نفت خواسته است تا کلیه طرح های سرمایه پذیرخود را جهت ارائه به شرکت کنندگان نمایشگاه آماده کند. درواقع پروژه هایی که نیازمند سرمایه گذاریهستند، در نمایشگاه ارائه خواهد شد .
 
نعمت اللهی  ضمن اهمیت نمایشگاه وروند سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی بوِیژه پس از مذاکرات اخیرهسته ای گفت : جذب سرمایه گذار در بخش صنعت نفت در نمایشگاه تخصصی با محوریت سرمایه پذیری پس از مذاکرات خوب هسته ای می تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران خارجی شود .
 
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نفت تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع سرمایه گذاری برای نمایشگاه انرژی کیش به پیشنهاد روابط عمومی وزارت نفت بود سعی داریم درآینده کلیه نمایشگاه های حوزه نفت را تخصصی برگزار کنیم .
 
وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت و چهار شرکت این وزارتخانه در نمایشگاه انرژی کیش حضور خواهند داشت و این وزارتخانه از نمایشگاه مذکور حمایت خواهد کرد .  
 
نعمت اللهی درباره حضور شرکت ملی گاز در نمایشگاه گفت : شرکت ملی گاز نیازمند به سرمایه گذاری است و می تواند با حضور در نمایشگاه پتانسیل های موجود خود را معرفی کند . در این زمینه شاید در نمایشگاه منجر به عقد قراردادی نشود اما طرفین می توانند به تفاهم و زبان مشترکی برسند و شاید هم سرمایه گذاران ایده هایی داشته باشند که می توانند به ما اعلام کرده تا در این زمینه به تفاهم مشترک دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت های سرمایه گذاری که در زمینه پروژه های پالایشگاهی، خطوط انتقال وسایر موارد در بخش صنعت نفت آمادگی دارند می توانند در نمایشگاه حضور داشته و اززمینه های سرمایه گذاری آگاه شوند ،حتی برای حضور دیگر وزارتخانه های کشور نیز با توجه به شرایط و ضوابط حوزه نفت ،می توانند سرمایه گذاری هایی را صورت دهندکه وزارت نفت در این زمینه استقبال می کند .
 
به گفته وی ارائه راه حل های سرمایه پذیری در کنار نمایشگاه با برگزاری همایش و ورک شاپ ها یا میزگردهایی بین کارشناسان نفتی و شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری ، بانک ها و بیمه ها می تواند سازنده باشد تا از نقطه نظرات ارائه شده ایده گرفتهو به اندیشه مشترکی دست پیدا کنند .  
 
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تاکید به اهمیت نمایشگاه انرژی کیش و حمایت این وزارتخانه از برگزارکنندگان نمایشگاه گفت: هر چقدر نمایشگاه انرژی کیش علمی تربرگزار شود به اهداف نمایشگاه نزدیک تر خواهد شد و دراین بین وزارت نفت امیدواراست نتایج خوبی را از مراودات پیش رو با سرمایه گذاران به دست آورد واین هزینه ها و زحمات ،مقدماتی برای ورود سرمایه ها و زمینه های سرمایه پذیری شود .
 
یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش با محوریت سرمايه گذاري و سرمايه پذيري در حوزه نفت، گاز، پتروشيمي، آب،‌ برق و انرژي هاي نو در تاریخ 22 تا 25 دی ماه سال جاری در منطقه آزاد کیش برگزار می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار