رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از پایان سرشماری پاییزه حیات وحش این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)رضا کرمی با اعلام این خبر گفت: سرشماری پاییزه حیات وحش مناطق حفاظت شده و آزاد شهرستان فیروزکوه در روز های گذشته توسط محیط بانان و تشکل های مردمی این شهرستان به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه این سرشماری به مدت 5 روز انجام شد، افزود: در طی مدت سرشماری بیش از 2000 راس قوچ ومیش و کل وبز در مناطق شکار ممنوع و مناطق آزاد شهرستان شمارش شد.

کرمی به بیان جزییات این سرشماری اشاره کرد و اظهار داشت: در مناطق شکار ممنوع شهرستان جمعا به تعداد 1639 راس کل و بز و قوچ و میش شمارش شد که از این تعداد 1539 راس قوچ و میش و 100 راس کل و بز می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در مناطق آزاد شهرستان هم جمعا 537 راس کل و بز و قوچ و میش شمارش شد که از این تعداد 283 راس قوچ و میش و 254 راس کل و بز را شامل می شود.

کرمی تصریح کرد: همچنین گونه های جانوری دیگری نیز از جمله کبک و پرندگان شکاری ، گرگ ، روباه ، خرگوش و گراز در این مناطق مشاهده شدند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از سرشماری سالانه مقایسه آماری با سالهای گذشته ، بررسی وضعیت پوشش گیاهی منطقه  شناسائی عوامل تهدید و برنامه ریزی بهتر برای حفظ گونه های ارزشمند می باشد .

انتهای پیام/
برچسب ها: حیات وحش ، شمارش ، قوچ ، میش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار