مدیر بازرگانی شرکت مترو تهران با اشاره به وجود سه محموله پله برقی در گمرک، گفت: در حال حاضر بیش از 470 میلیارد ریال بدهی به گمرک داریم که همانند هر سال باید آن را با جمع خرجی که دولت انتهای سال به مترو می دهد تسویه کنیم. اما گمرک امسال تنها به شرکت های دولتی نسیه می دهد.

جلال طاهری شاکر  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای ترخیص آخرین محموله پله برقی ایستگاه های مترو تهران از گمرک افزود:  هر سال در ازای ترخیص محموله مبلغی را تحت عنوان نسیه پرداخت می کردیم،اما امسال گمرک تصمیم گرفته است که نسیه را تنها به شرکت های دولتی ارائه دهد.  
 
مدیر بازرگانی شرکت مترو تصریح کرد: در حال حاضر محموله پله برقی ها در راه است و با توجه به اینکه سال  گذشته و امسال  LC برای ما باز شده است در ترخیص پله برقی ها دچار مشکل شدیم. انتظار ما از گمرک این است که همانند سال های گذشته کمک حال مترو باشند
 
وی با بیان اینکه در حال رایزنی با گمرک برای بهره مندی از تسهیلات مشابه سال های قبل هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از 47 میلیارد به گمرک بدهی داریم این در حالی است که تا پایان سال 45 میلیارد تحت عنوان جمع خرجی از دولت دریافت می کنیم و می توانیم بدهی خود را همانند هر سال تسویه کنیم.  
 
 طاهری شاکر با بیان اینکه دریافت یک محموله منوط به پرداخت مبلغ ارزش افزوده، و پرداخت مبالغی به هلال احمر، سازمان استاندارد و نیز عوارض گمرک است، اظهار کرد: در این میان مبالغ مربوط به هلال احمر، استاندارد ومالیات بر ارزش افزوده را همواره به صورت نقدی پرداخت می کردیم.   
 
وی با بیان اینکه مدیرعامل مترو تهران تاکید بر ترخیص هرچه سریعتر محموله پله برقی ها دارد، گفت: طبق گفته مدیرعامل با مشکل ایجاد شده مبلغ  مورد نیاز گمرک از بودجه مترو تامین می شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر محموله پله برقی ها را ترخیص کنیم.  
 
طاهری شاکر با بیان اینکه 24 محموله برای خط 3 تا کنون ترخیص شده است اظهار کرد: سه محموله ای پله برقی هایی که اخیرا به گمرک رسیده است در حال طی مراحل اداری برای ترخیص است. با توجه به اینکه بیمه محموله های موجود در گمرک سه ماهه است ما دو ماه دیگر برای ترخیص این محموله ها وقت داریم. 

مدیربازرگانی شرکت مترو تهران در پایان تاکید کرد:  به محض دریافت اسناد طی دو هفته تا 10 روز زمان داریم تا محموله را ازگمرک به انبار انتقال دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، مترو ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار